بلومبرگ: اتحادیه اروپا در تدارک مکانیسم تنبیهی علیه کشورهای ناقض تحریم‌های روسیه است

اهتزار پرچم‌های اوکراین و اتحادیه اروپا مقابل پارلمان اروپا به نشانه همبستگی علیه تهاجم نظامی روسیه
اهتزار پرچم‌های اوکراین و اتحادیه اروپا مقابل پارلمان اروپا به نشانه همبستگی علیه تهاجم نظامی روسیه Copyright CANVA
Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اتحادیه اروپا در حال بحث و بررسی برای طراحی مکانیسم تحریمی تازه‌ علیه کشورهایی است که مانع از دور زدن تحریم‌های اتحادیه از سوی روسیه نشده و یا بدون توجیه کافی سطح تجارت خود را با این کشور به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند.

آگهی

بلومبرگ روز پنجشنبه با اعلام این خبر به نقل از منابع آگاه نوشت: «هدف اصلی این تحریم‌ها بازدارندگی کشورها از کمک به روسیه و انسداد مسیرهای تجاری است که مسکو احتمال دارد از آنها بهره‌برداری کند. اگر این کار مؤثر نباشد، اتحادیه اروپا به عنوان گام دوم، تحریم‌های هدفمندی را بر کالاهای مهم و استراتژیک وضع می‌کند و با اعمال محدودیت‌های صادراتی، ترانزیت بسیاری از کالاها را از طریق روسیه ممنوع خواهد کرد.»

مطابق اطلاعات منتشر شده، یازدهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه بیشتر بر تقویت توانایی این اتحادیه برای اعمال تحریم‌های وضع شده و نیز بستن منافذی است که روسیه برای دور زدن تحریم‌های پیشین اتحادیه از آنها بهره برده است؛ منافذی که به روسیه کمک کرده تا برخی از کالاهای تحریمی از جمله نیمه‌هادی‌ها و برخی فناوری‌ها را از طریق کشورهای ثالثی همچون قزاقستان، امارات عربی متحده، ترکیه، چین و غیره تامین کند. 

روزنامه آمریکایی فایننشال تایمز نیز خبر داده که مکانیسم تحریمی جدید اتحادیه اروپا برای نخستین بار به کشورهای عضو، این اختیار را می‌دهد که دو فهرست تحریمی داشته باشند که یکی شامل کشورهای ثالثی باشد که به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها کمک کرده‌اند و دیگری حاوی فهرست کالاهای ممنوعه برای روسیه.

دیپلمات‌های اروپایی به بلومبرگ گفته‌اند که بعید به نظر می‌رسد که در گام نخست، چین هدف قرار گیرد ولی گروهی از کشورهای آسیای مرکزی و همسایگان نزدیک روسیه در فهرست تحریمی اتحادیه اروپا قرار خواهند گرفت. 

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

تصمیم‌گیری در مورد این که کدام کشورها و کالاها در فهرست تازه تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گیرد، نیازمند حصول اتفاق آرای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپاست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وضع تحریم‌های غرب پس از بحران ورشکستگی؛ چه بر سر بانک‌های روسیه آمد؟

سواحل یونان، محل قرار دور زدن تحریم‌های غرب علیه روسیه

شکست طرفداران روسیه در انتخابات کرواسی؛ محافظه‌کاران پیروز نیاز به ائتلاف با راست افراطی دارند