شبه جزیره کامچاتکا، میعادگاه جهانگردان جسور

شبه جزیره کامچاتکا، میعادگاه جهانگردان جسور
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آتشفشان ها و چشمه های آب گرم در شرق دور روسیه، از مراکز جاذبه برای جهانگردان جسور است. در برنامه این هفته زندگی در روسیه، ما به کشف سرزمین آتش و یخ در شبه جزیره کامچاتکا می رویم.

شبه جزیره کامچاتکا یکی از بکرترین مرزهای جهانست. شبه جزیره بزرگی بین دریای اوخوتسک و اقیانوس آرام و یکی از پایگاه های ناوگان زیردریایی اتمی روسیه که تا سال 1990 خارج از دسترس خارجی ها بود. این انزوا، به نوعی محافظ زیبایی طبیعی این منطقه نیز بود، تا اینکه از پایان جنگ سرد، کامچاتکا به مکان ورزش های فوق العاده تبدیل شد.

والنتین گاوریلف، راهنمای کوهنوردی:

“این طبیعت، خیلی بکر و وحشی است و مردمی که به اینجا می آیند نیزدر جستجوی طبیعتی دست نخورده هستند.”

در ماه های سرد سال، خودروهای ویژه رانندگی روی برف، بهترین وسیله دسترسی به چشمه های آب گرم در دره های آتشفشان هاست. .

اغلب نقاط کامچاتکا تنها از طریق هوا قابل دسترسی است. شش ماه زمستان توام با برف، نعمت بزرگی برای طرفداران اسکی و اسنوبورد و امکان رفتن به قله ها با هلی کوپتر است.

بریگیت، ورزشکار در رشته اسنو بورد از فرانسه:
“امکان اسکی در دامنه این کوه های آتش فشان و از قله گرفته تا ساحل دریا، یک امکان منحصر به فرد در تمام دنیاست و برای کسانی که دسترسی دارند بسیار لذت بخش است.”

Kamchatka:

  • شبه جزیره کامچاتکا، به خاطر 414 یخچال طبیعی و 160 آتش فشان، که 29 تای آن فعال است، اکنون به عنوان سرزمین آتش و یخ شناخته می شود.
  • مساحت این شبه جزیره، بیش از 464 هزار کیلومتر مربع است. میانگین درجه
  • حرارت آن در طول زمستان منفی 25 درجه و در تابستان مثبت 12 درجه سانتیگراد است.
  • زمان پرواز از مسکو تا کامچاتکا 5/8 ساعت است. کامچاتکا از نظر
  • تعداد خرس پر تراکم ترین منطقه است.

کامچاتکا دارای ده درصد آتشفشان های فعال جهانست. خطر زلزله و سقوط بهمن نیز وجود دارد و نیاز به امکانات خارج از پیست اسکی جدی است.

نیکلا، سازمانگر سفر جهانگردان:
“در اصل در ارتفاعات خیلی بالا، وضعیت می تواند خطرناک باشد، به همین خاطر شرکت های جهانگردی، هلیکوپتر و خودروهای ویژه برف با راهنمایان مجرب تدارک می بینند تا سلامتی سفر را تامین کنند.”

البته از فرانسه و کشورهای بنلوکس جهانگردان زیادی به اینجا نمی آیند. حتی روس ها اغلب ترجیح می دهند که در امنیت و راحتی کوه های آلپ اسکی کنند. اما برای برخی از جهانگردان اروپای غربی، کامچاتکا در راس همه است.

دنیس، راهنمای کوهنوردی از فرانسه:
“چرا وقتی قله های آلپ را داریم، این همه راه بپیمائیم؟ خیلی ساده، به دلیل اینکه سرزمین دیگری را کشف کنیم. اگرچه آلپ بسیار زیباست، اما اینجا چیز دیگری است. اینجا شما کاملا آزادید که هرکجا می خواهید اسکی کنید، در چشم اندازهایی باورنکردنی. هر راهنمای اسکی که به اینجا می آید، باید همه تشریفات از جمله شنا در اقیانوس آرام حتی در آب سرد را انجام دهد.”

اسکی بازان پیاده شده در قله، وسائلشان را بر می دارند و راه می افتند تا در جایی چادر بزنند. مسیر های بیشماری برای کشف کامچاتکا وجود دارد. این مشتاقان پیاده روی با پا به فتح آتشفشان ها می روند و قبل از اسکی کردن تا دامنه، از دیدن مناظر بکر لذت می برند.

ویکتور، ورزشکار اسنوبورد از اسپانیا:
“طبیعت آلپ با کامچاتکا قابل مقایسه نیست. اینجا همه چیز وحشی تر و بکر تر است و اغلب جاهایی می توانید اسکی کنید که تا کنون کسی نرفته است. برای من اصلا قابل مقایسه نیست.”

اسکی بازان کمی در قله استراحت می کنند و سپس اسکی در دامنه آتشفشان ها تا بازگشت به چادرها یشان را پی می گیرند. آب و هوا هر گونه که باشد، شبه جزیره کامچاتکا برای انسان های جسور و آرزوهایشان چالش انگیز است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا به دنبال ورزش‌های زمستانی آدرنالین محور هستید؟ به این استراحتگاه در قفقاز بزرگ سر بزنید

ترمیم خانه‌های قدیمی و بام‌های گالی‌پوش برای تقویت گردشگری در ژاپن

سیروسفر در ژاپن؛ مردمانی که در هماهنگی با طبیعت زندگی می‌کنند