NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

اختلاف در راس هرم قدرت اتحادیه اروپا؛ کمیسر فرانسوی در اعتراض به فن درلاین استعفا داد

تیری بروتون و اورزولا فن درلاین
تیری بروتون و اورزولا فن درلاین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیری بروتون، کمیسر اتحادیه اروپا در امور بازار داخلی روز دوشنبه به دلیل اختلاف با اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا از سمت خود کناره‌گیری کرد.

آگهی

او نماینده فرانسه در کمیسیون اتحادیه اروپا بود. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه ساعاتی پس از کناره‌گیری تیری بروتون اعلام کرد که استفان سژورنه، وزیر خارجه کنونی این کشور را به عنوان نماینده فرانسه در کمیسیون اتحادیه اروپا معرفی می‌کند.

تیری بروتون در نامه استعفای خود نوشته اورزولا فن درلاین از پاریس خواسته بود تا فرد دیگری را به عنوان نماینده در کمیسیون اتحادیه اروپا معرفی کند. این در حالی است که تیری بروتون یکی از اعضای سرشناس این کمیسیون طی سال‌های اخیر بود.

نام او به طور خاص با تلاش‌های بروکسل برای خرید دسته‌جمعی واکسن در دوران شیوع کرونا و تدابیر کمیسیون برای مقابله با غول‌‌های آمریکایی عرصه فناوری مانند شرکت اپل گره خورده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

با این حال به نظر می‌رسد که اورزولا فن درلاین همزمان با ادامه جنگ اوکراین به دنبال معرفی فردی به عنوان «کمیسر امور دفاعی» در دوره جدید ریاست خود بر نهاد اجرایی اتحادیه اروپا است.

اورزولا فن درلاین هم‌اکنون در حال تلاش برای تشکیل کمیسیون جدید اتحادیه اروپا برای یک دوره پنج ساله جدید است. استعفای ناگهانی تیری بروتون که به گفته وی بلافاصله به اجرا در می‌آید ممکن است روند تشکیل کمیسیون جدید اتحادیه اروپا را به تاخیر بیاندازد.

تیری بروتون در نامه استعفای خود از اورزولا فن درلاین به دلیل اینکه به طور مستقیم با او در مورد تمایلش برای جانشینی وی سخن نگفته بود انتقاد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر جدید فرانسه با ماموریتی دشوار؛ سیاستمداری که با کمیسیون اروپا مثل کف دستش آشناست

رعایت «برابری جنسیتی» در درخواست «فن در لاین» برای پست‌های کمیسیون اروپا؛ آیا گوش شنوایی هست؟

ریاست دوباره «اورزولا فن‌ در لاین» بر کمیسیون اتحادیه اروپا با وعده و طرح دفاعی‌تر کردن اروپا