NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

رعایت «برابری جنسیتی» در درخواست «فن در لاین» برای پست‌های کمیسیون اروپا؛ آیا گوش شنوایی هست؟

von der Leyen
von der Leyen Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا مشغول معرفی نامزدهای مدنظر خود برای پست‌های «کمیسر» در کمیسیون اروپا هستند، درخواست اورزولا فن در لاین، رئیس این کمیسیون برای توجه به «برابری جنسیتی» در این موضوع، از هم اکنون با چالش‌هایی روبرو شده است.

آگهی

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از کشورهای عضو خواسته است که برای پست‌های خالی در تیمش در کمیسیون این اتحادیه، دو نام (یک نام زن و یک نام مرد) معرفی کنند؛ با این وجود به نظر می‌رسد که گوش شنوایی برای این درخواست نیست.

در حالی که کشورهای عضو تا ۳۰ اوت فرصت دارند تا نامزدهای خود را برای پستهای کمیساریای اروپا برای دوره پنج ساله آینده پیشنهاد کنند، هنوز هیچ کشوری تمایلی به معرفی «دو نامزد از هر دو جنس» مطابق با درخواست فن در لاین نشان نداده است.

خانم فن در لاین هنگام انتخاب مجدد برای پست ریاست کمیسیون اروپا اعلام کرد: «می‌خواهم بهترین نامزدهای آماده را برای این پست‌ها انتخاب کنم؛ افرادی که تعهد اروپایی دارند. اما همچنان به دنبال سهم مساوی از مردان و زنان در کمیسیون هستم.»

رئیس کمیسیون همچنین روز پنج‌شنبه با فرستادن این درخواست در قالب نامه برای رؤسای دولت‌ها، به آن جنبه رسمی بخشید.

تا کنون ۹ کشور نامزدهای خود را معرفی کرده‌اند که پس از تایید خانم فن در لاین، باید در کمیته‌های پارلمانی نیز رای لازم را کسب کنند تا بتوانند به مجموعه جدید کمیسران اضافه شوند. با این وجود تاکنون هیچکدام از این کشورها به درخواست فن در لاین برای برابری جنسیتی عمل نکرده است.

سخنگوی رئیس کمیسیون اروپا می‌گوید: «درخواست فن در لاین در این باره از کشورها روشن است؛ هدف او داشتن سهم مساوی از مردان و زنان در میز کمیسیون است و به همین دلیل، او دو نام را درخواست کرده است.»

کمیسیون کنونی اروپا نیز که روزهای پایانی خود را می‌گذراند، متشکل از ۱۳ زن و ۱۴ مرد است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زنان باردار در مسند قدرت؛ سیاستمدارانی که از عهدۀ 'مادری و رهبری' برمی‌آیند

افزایش شمار زنان سیاستمدار در جهان؛ در کدام کشورها زمام قدرت در دست زنان است؟

چه کار کنیم تا مصاحبه‌های رسانه‌ای بر علم ما متمرکز شوند و نه جنسیت ما؟