پایان تعلیق و عضویت مجدد جرمی کوربین، رهبر پیشین در حزب کارگربریتانیا

جرمی کوربین
جرمی کوربین Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جرمی کوربین، رهبر پیشین حزب کارگر بریتانیا اعلام کرد موضوع تعلیق وی از حزب رفع شده و دوباره به عضویت حزب کارگر، مهم ترین حزب مخالف دولت، درآمده است.

آگهی

جرمی کوربین، رهبر پیشین حزب کارگر بریتانیا بار دیگر به عضویت این حزب درآمد.

عضویت آخرین نامزد نخست وزیری حزب کارگر بریتانیا به اتهام سهل انگاری و چشم پوشی از «یهودی ستیزی» دو هفته پیش معلق شده بود.

حزب کارگر بریتانیا، عضویت رهبر سابقش را پس از انتشار نتایج یک تحقیق چند ساله درباره «یهودی ‌ستیزی در داخل حزب» به حالت تعلیق درآورده بود.

آقای کوربین سه شنبه هفدهم نوامبر در صفحه توییتر خود نوشت که دوباره به عضویت حزب درآمده است. باید منتظر ماند و دید تکلیف کرسی آقای کوربین در پارلمان چه خواهد شد.

حزب کارگر بریتانیا به مدت پنج سال، از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰، توسط کوربین رهبری شد. پیش تر در ماه اکتبر، کمیسیون برابری و حقوق بشر حزب کارگر با ارائه یک گزارش ۱۲۹ صفحه‌ای اعلام کرد که تحقیقات چندین موضوع را برجسته کرده است. از جمله اینکه رویکرد رهبری حزب برای مقابله با یهودی ستیزی کافی نبوده است.

در واکنش به عضویت مجدد جرمی کوربین، سر کٍیر استارمر که از ماه آوریل گذشته جانشین رهبر حزب شده است، در صفحه توییتر خود نوشت که می داند تا چه اندازه «امروز، روز دشواری برای جامعه یهودیان و نمایندگان یهودی حزب کارگر است.» سخنان وی نشان می دهد که تا چه اندازه اختلافات در سطح رهبری حزب کارگر همچنان بالا است.

تصمیم بازگشت جرمی کوربین به حزب ارتباطی به رهبر حزب کارگر ندارد و اعضای کمیته ملی اجرایی این حزب تشخیص دادند که باید به تعلیق رهبر پیشین پایان دهند.

حزب کارگر بریتانیا از سال ۲۰۱۰ تا امروز موفق نشده است در انتخابات پارلمانی بریتانیا پیروز شود. اختلافات درونی حزب نشان می دهد که هم چنان راه درازی برای پیروزی در انتظار حامیان این حزب قراردارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حزب کارگر بریتانیا عضویت جرمی کوربین را در ارتباط با «یهودی‌ستیزی» تعلیق کرد

حمله بلر به کوربین: حزب کارگر با سوسیالیسم شبه انقلابی وداع کند

شکست کوربین در انتخابات بریتانیا؛ پایان رویای یک چپگرا