حمله بلر به کوربین: حزب کارگر با سوسیالیسم شبه انقلابی وداع کند

حمله بلر به کوربین: حزب کارگر با سوسیالیسم شبه انقلابی وداع کند
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نخست وزیر پیشین بریتانیا که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ قدرت را در این کشور در دست داشت نتایج حزب کارگر تحت رهبری جرمی کوربین را «شرم آور» توصیف کرد.

آگهی

تونی بلر، نخست وزیر پیشین بریتانیا روز چهارشنبه با انتقاد شدید از جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر از اعضای این حزب خواست تا با «سوسیالیسم شبه انقلابی» دوران او وداع کنند.

انتقاد تونی بلر از رهبر کنونی حزب کارگر در حالی مطرح می شود که جرمی کوربین به دنبال شکست اخیر حزبش در انتخابات پارلمانی اعلام کرده است که از رهبری حزب کارگر کناره گیری خواهد کرد.

تونی بلر در سخنان خود «ایدئولوژی گمراه کننده و ناکارایی کشنده» را دلیل رویگردانی رای دهندگان سنتی حزب کارگر از نامزدهای این حزب دانست.

نخست وزیر پیشین بریتانیا که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ قدرت را در این کشور در دست داشت نتایج حزب کارگر تحت رهبری جرمی کوربین را «شرم آور» توصیف کرد. وی هشدار داد که این حزب در صورت عدم تغییر مسیر خود ممکن است دیگر هرگز نتواند قدرت را به دست گیرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رهبر پیشین حزب کارگر جرمی کوربین را متهم کرد که با ترکیب سیاست اقتصادی چپ های افراطی با خصومت عمیق نسبت به سیاست خارجی غرب، زمینه شکست حزب کارگر را فراهم کرده است.

این سخنان در حالی مطرح می شود که جرمی کوربین در سال های گذشته همواره از تونی بلر به دلیل همراهی با جورج بوش، رئیس جمهوری اسبق آمریکا در جنگ عراق انتقاد کرده است.

حزب کارگر در انتخابات پارلمانی هفته گذشته بریتانیا ۵۹ کرسی خود در مجلس عوام را از دست داد. این حزب به این ترتیب تنها ۲۰۳ کرسی در مجلس عوام آینده خواهد داشت. این تعداد کرسی به این معنا است که حزب کارگر بدترین نتیجه خود در انتخابات پارلمانی بریتانیا از سال ۱۹۳۵ تاکنون را کسب کرده است.

به نظر می رسد سخنان روز چهارشنبه تونی بلر نشان دهنده رقابت شدید در حزب کارگر بر سر رهبری آینده این حزب باشد.

هواداران جرمی کوربین با وجود نتیجه ضعیف این حزب تاکید می کنند که در انتخابات روز پنجشنبه گذشته موفق شدند بیش از ۱۰ میلیون رای دهنده بریتانیایی را به سوی حزب کارگر جذب کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پایان تعلیق و عضویت مجدد جرمی کوربین، رهبر پیشین در حزب کارگربریتانیا

شکست کوربین در انتخابات بریتانیا؛ پایان رویای یک چپگرا

جانسون: برکسیت هدیه کریسمس امسال من به مردم بریتانیاست