امضای فن درلاین و میشل پای توافق برکسیت؛ بریتانیا به خروج نزدیک‌تر شد

امضای فن درلاین و میشل پای توافق برکسیت؛ بریتانیا به خروج نزدیک‌تر شد
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بریتانیا هر چند بنا به توافق برکسیت در روز ۳۱ ژانویه از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد اما تا پایان سال ۲۰۲۰ مقررات این اتحادیه را اجرا خواهد کرد.

آگهی

اوروزولا فن درلاین و شارل میشل، روسای کمیسیون و شورای اتحادیه اروپا روز جمعه توافق برکسیت را که به تائید پارلمان بریتانیا رسیده است امضاء کردند.

امضای این توافق از سوی روسای کمیسیون و شورای اتحادیه اروپا زمینه را برای تصویب آن در پارلمان اروپا فراهم می کند.

پارلمان اروپا قرار است روز ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) توافق برکسیت را بررسی کند. مقامات کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از تصویب این توافق در پارلمان اروپا روز ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن) آن را تائید خواهند کرد تا بریتانیا بتواند براساس این توافق در روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) از اتحادیه اروپا خارج شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا پس از امضای توافق برکسیت در صفحه توئیتر خود در مورد آینده روابط با بریتانیا نوشت: «شرایط به ناچار تغییر خواهد کرد اما دوستی ما باقی خواهد ماند. ما فصل جدیدی را به عنوان شریک و متحد یکدیگر آغاز می کنیم.»

میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا با بریتانیا نیز در مراسم امضای توافق برکسیت در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل حضور داشت.

الیزابت دوم، ملکه بریتانیا روز پنجشنبه توافق برکسیت را که به تصویب پارلمان این کشور رسیده است تائید کرد. توافق برکسیت آینده روابط بریتانیا با اتحادیه اروپا را پس از برکسیت مشخص می کند.

پارلمان بریتانیا چهارشنبه شب کار بررسی توافق برکسیت را با تائید نهایی آن به پایان رسانده بود.

بریتانیا هر چند بنا به توافق برکسیت در روز ۳۱ ژانویه از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد اما تا پایان سال ۲۰۲۰ مقررات این اتحادیه را اجرا خواهد کرد. از این دوره به عنوان «دوره انتقالی» یاد می شود تا بریتانیا و اتحادیه اروپا بتوانند به مذاکره در مورد آینده روابط خود ادامه دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیام اتحاد و امیدواری رهبران اتحادیه اروپا در آستانه خروج بریتانیا

بازخوانی احساسی ترانه «وداع» در پارلمان اتحادیه اروپا

شکست طرفداران روسیه در انتخابات کرواسی؛ محافظه‌کاران پیروز نیاز به ائتلاف با راست افراطی دارند