تغییرات تعرفه جابجایی در اتحادیه اروپا برای تلفنهای همراه

تغییرات تعرفه جابجایی در اتحادیه اروپا برای تلفنهای همراه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این برنامه سخن شما یکی از کاربران پرسیده است: «من شنیده ام که به دلیل توافقی که در بروکسل انجام شده بزودی دیگر هزینه اضافی برای مکالمات تلفنی

آگهی

در این برنامه سخن شما یکی از کاربران پرسیده است: «من شنیده ام که به دلیل توافقی که در بروکسل انجام شده بزودی دیگر هزینه اضافی برای مکالمات تلفنی درون اروپا [موسوم به رومینگ] گرفته نخواهد شد. آیا این درست است و تحت چه شرایطی؟»

گیلرمو بلترا، رئیس سازمان«حقوق و اقتصاد» (Legal & Economic) در پاسخ به این پرسش می گوید: «امروز شما وقتی به کشور دیگری درون اتحادیه اروپا سفر می کنید، علاوه بر تعرفه های ملی شما تا ۱۹ سنت در هر دقیقه برای هر مکالمه می پردازید. شش سنت برای هر پیامک فرستاده شده و ۲۰ سنت هم برای هر مگابایت داده که استفاده کنید می پردازید.»

گیلرمو بلترا می افزاید: «تنها مزیت روشن توافقی که اخیرا اعلام شده این است که از ۳۰ آوریل ۲۰۱۶ این هزینه ها کاهش خواهد یافت. از آن تاریخ شما بیشتر از ۵ سنت در هر دقیقه برای هر مکالمه نخواهید پرداخت. همچنین دو سنت برای هر پیامک و ۵ سنت هم برای هر مگابایت استفاده شده خواهید پرداخت.»

گیلرمو بلترا اظهار می دارد: «دومین امر مهم در این توافق این است که این تعرفه ها در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۷ ملغی خواهند شد. اما یک شرط بسیار مهم برای تحقق این امر وجود دارد: نهادهای اروپایی باید اصلاح شیوه کار خدمات دهندگان تلفن همراه با یکدیگر را برای ارائه خدمات جابجایی به شما، کامل کنند.»

گیلرمو بلترا می افزاید: «اگر آنها موفق به کامل کردن این اصلاح تا ۱۵ ژوئن ۲۰۱۷ نشوند، لغو تعرفه جا به جایی به تاخیر می افتد. حتی وقتی تعرفه جا به جایی رسما لغو شود باز هم چند قید و شرط وجود دارد. برخی از ارائه کنندگان خدمات تلفن همراه این امر را بسیار پرهزینه ارزیابی می کنند و استثنائاتی برای آن قائل خواهند شد. اگر با این استثنائات موافقت شود آنها بازهم قادر خواهند بود تا هر بار که سفر می کنید از شما هزینه ای را دریافت کنند. دیگر ارائه کنندگان خدمات تلفن همراه ممکن است تصمیم بگیرند تا حجم زمانی را که شما می توانید از تلفن همراهتان همچون در کشور خودتان استفاده کنید، محدود کنند.»

رئیس سازمان «حقوق و اقتصاد» می گوید: «جزئیات تمام این استثنائات همچنان نامعلوم است. توافق اعلام شده ناامیدکننده است زیرا به معنای پایان هزینه جابجایی برای تمام استفاده کنندگان در هر زمانی که خواستند، نیست.»

برای مطرح کردن پرسش خود می توانید به تارنمای یورونیوز و یا به شبکه های اجتماعی مراجعه کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها