یونیسف: ۹۰ درصد دختران جوان در کشورهای فقیر از اینترنت محروم هستند

canva
canva Copyright  Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مدیر آموزش یونیسف با اشاره به ضرورت «پر کردن شکاف دیجیتالی بین دختران و پسران» گفت که تنها موضوع دسترسی به اینترنت و فناوری مطرح نیست؛ بلکه موضوع «توانمندسازی دختران برای تبدیل شدن به مبتکر، خالق و رهبر» مطرح است.

آگهی

بر اساس گزارش جدید صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف، که با تاکید بر نابرابری‌های آموزشی منتشر شده، حدود ۹۰ درصد از دختران نوجوان و زنان جوان در فقیرترین کشورهای جهان امکان استفاده از اینترنت را ندارند که رقمی بسیار بالاتر از محدودیت‌های مشابه برای پسران و مردان همسن در این کشورها است.

پیش از این در سال ۲۰۲۰ میلادی، یونیسف و اتحادیه بین‌المللی ارتباطات تخمین زده بودند که احتمالا تنها ۳۷ درصد از جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله در سراسر جهان در خانه به اینترنت دسترسی دارند اما گزارش تحقیقی جدیدی که یونیسف در روز چهارشنبه منتشر کرد، می‌گوید همین دسترسی محدود به اینترنت و مهارت‌های دیجیتالی نیز به دلیل «اختلاف‌های جنسیتی» بگونه‌ای نابرابر ممکن است.

تحقیقات یونیسف که متکی بر داده‌های نظرسنجی‌های انجام شده در ۵۴ کشور عمدتاً کم‌درآمد یا درآمد متوسط است، نشان داد که در کشورهای کم درآمد ۹۰ درصد دختران نوجوان و زنان جوان ۱۵ تا ۲۴ ساله (حدود ۶۵ میلیون نفر) امکان استفاده از اینترنت را ندارند؛ این رقم در میان جمعیت پسران و مردان جوان این کشورها در همان سن (نزدیک به ۵۷ میلیون نفر) حدود ۷۸ درصد است.

رابرت جنکینز، مدیر آموزش یونیسف با اشاره به ضرورت «پر کردن شکاف دیجیتالی بین دختران و پسران» گفت که تنها موضوع دسترسی به اینترنت و فناوری مطرح نیست؛ بلکه موضوع «توانمندسازی دختران برای تبدیل شدن به مبتکر، خالق و رهبر» مطرح است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار یونیسف: دست‌کم ۶۷ میلیون کودک به دلیل محدودیت‌های همه‌گیری کووید۱۹ از واکسن محروم شدند

هشدار یونیسف: در یمن هر ۱۰ دقیقه یک کودک «به دلیلی قابل پیشگیری» می‌میرد

روز جهانی زن؛ هشدار یونیسف در مورد رشد کودک همسری زیر سایه کرونا