Eventsمناسبت ها
Loader

Find Us

FlipboardInstagramLinkedinTelegram
Apple storeGoogle Play store
آگهی

نخست‌وزیر ایتالیا پا به عرصه انتخابات پارلمان اروپا گذاشت

جورجا ملونی، نخست وزیر ایتالیا
جورجا ملونی، نخست وزیر ایتالیا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جورجا ملونی، نخست وزیر ایتالیا که ریاست یک حزب عوامگرا و راست افراطی را در کشورش برعهده دارد نامزد انتخابات پارلمان اروپا در ماه ژوئن آینده خواهد بود.

آگهی

وی روز یکشنبه در جریان کنفرانسی که از سوی حزب راست افراطی تحت ریاست او، «برادران ایتالیا» در پسکارا برپا شد رسما خود را نامزد انتخابات پارلمان اروپا معرفی کرد.

خانم ملونی بدین ترتیب یکی از نامزدهای کشورش برای رقابت بر سر کرسی‌های پارلمان اروپا است که بنا به نظرسنجی‌های صورت گرفته، در آن جریان راست افراطی در اغلب کشورهای اروپایی از حمایت بیشتری نسبت به دورهای گذشته برخوردار است.

نخست وزیر ایتالیا در جریان این کنفرانس برنامه‌ریزی شده از سوی حزب «برادران ایتالیا» گفت: «ما خواهان آن هستیم که ایتالیا در مرکز تغییر آنچه در اروپا خوب کار نمی‌کند، قرار گیرد.»

وی در این خصوص افزود: «با این ایتالیایی که امروز در حال تغییر است، بسیاری خواهند گفت که غیرممکن است، اما همانطور که قبلاً گفته‌ام و دوباره می‌گویم، (باید) بپذیریم که از امتحان کردن نهراسیم. زیرا شجاعان همواره به فکر تلاش برای موفقیت‌اند.»

نامزد انتخابات پارلمانی اروپا جاه‌طلبی خود را اینگونه بیان کرد: «به طور خلاصه، می‌خواهیم در اروپا دقیقاً همان کاری را انجام دهیم که ۲۵ سپتامبر در ایتالیا رقم زدیم؛ تلاش داریم اکثریتی را ایجاد کنیم که نیروهای راست میانه را گرد هم آورد و چپ را در اروپا در موضع اپوزیسیون قرار دهد.»

جورجا ملونی در پایان اظهارات خود یادآور شد: «من تصمیم گرفته‌ام به میدان بیایم و رهبری فهرست‌های انتخاباتی "برادران ایتالیا" را در تمام حوزه‌ها بر عهده بگیرم (...) این کار را انجام می‌دهم زیرا در سال‌های اخیر، حتی قبل از اینکه نخست‌وزیر شوم، تلاش زیادی برای این مسیر اروپایی به خرج دادم و پس از دریافت این افتخار بزرگ، این تلاش‌ها دوچندان شده است. این کار را انجام می‌دهم زیرا می‌خواهم از ایتالیایی‌ها بپرسم که آیا از آنچه در ایتالیا انجام می‌دهیم راضی هستند؟ این کار را انجام می‌دهم زیرا علاوه بر ریاست حزب "برادران ایتالیا"، رهبر محافظه‌کاران اروپا نیز هستم و آنها می‌خواهند (در آینده اروپا) نقش داشته باشند. من این کار را برای پیامی واضح و روشن انجام می‌دهم: دولت ایتالیا و کشورمان را در اروپا قوی‌تر کنیم.»

در این نشست، چهره‌های شناخته‌شده‌ دیگری از جمله ایگنازیو لا روسا، رئیس سنا و آنتونیو تایانی، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه حضور داشتند. تایانی «سلام‌های» حزب خود، فورزا ایتالیا را به حاضران ابلاغ کرد.

این در حالیست که ماتئو سالوینی، معاون دیگر نخست وزیر و وزیر زیرساخت و حمل و نقل در این مراسم غایب بود؛ او دلیل غیبت خود را «آخرین یکشنبه‌ای که می‌توانست با فرزندانش بگذراند» عنوان کرده بود.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

بر اساس آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته در ایتالیا، حزب تحت ریاست جورجا ملونی حدود ۲۷ درصد آرا را در انتخابات پارلمانی کسب خواهد کرد.

برادران ایتالیا، خود را به عنوان یک جنبش راستگرای محافظه‌کار معرفی می‌کند که مدعی دفاع از حاکمیت ملی است؛ این حزب مهاجر ستیز و خواهان حفظ «ارزش‌های ملی» است.

این حزب اکنون کنترل ۶ کرسی ایتالیا در پارلمان اروپا را در اختیار دارد و در گروه «محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان» اروپا عضو است.

طبق نظرسنجی اخیر ایپسوس برای یورونیوز، حزب جورجا ملونی می‌تواند در انتخابات آتی ژوئن با کسب ۲۷ درصد آرا، تعداد کرسی‌های خود را به ۲۴ کرسی برساند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتشار فیلم پورن جعلی از نخست‌وزیر ایتالیا؛ جورجا ملونی به دنبال غرامت ۱۰۰ هزار دلاری است

شکایت نخست‌وزیر ایتالیا از خواننده «پلاسیبو»؛ جورجا ملونی نژادپرست و فاشیست خوانده شد

ائتلاف راست به رهبری جورجا ملونی برغم «تحریم گسترده» پیروز انتخابات محلی ایتالیا شد