مناطق جنوبی اوکراین هدف بمباران گسترده ارتش روسیه قرار گرفت

حملات روسیه به مناطقی در نزدیکی بندر اودسا
حملات روسیه به مناطقی در نزدیکی بندر اودسا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از سوی دیگر مسئولان و فرماندهان نظامی در شرق اوکراین نیز اعلام کردند که طی حملات بیست و چهار ساعت گذشته ارتش روسیه دست کم سه غیرنظامی در منطقه دونتسک جان خود را از دست دادند.

آگهی

مقامات اوکراینی روز سه‌شنبه از بمباران گسترده مناطق جنوبی این کشور به ویژه چند روستای ساحلی در نزدیکی اودسا و نیز بندر میکولائیف توسط ارتش روسیه خبر دادند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی از منازل مسکونی ویران شده در زاتوکا، یک تفرجگاه ساحلی دریای سیاه در نزدیکی اودسا نوشت: «صبح است. یک روستای معمولی در زاتوکا. مردم در حال استراحت و زندگی بودند. هیچ پایگاه یا نیروی نظامی در اینجا نبود. تروریست های روس فقط قصد شلیک داشتند.»

این دور از حملات روسیه در حالی با شدتی بیش از گذشته انجام شده است که مسکو و کرملین هفته گذشته تحت میانجی‌گیری ترکیه و سازمان ملل توافقنامه‌ای برای رفع موانع موجود بر سر صادرات غلات اوکراین از طریق سه بندر واقع در منطقه اودسا امضا کرده بودند.

فرماندهی ارتش اوکراین در جبهه جنوب نیز روز سه‌شنبه حملات موشکی گسترده ارتش روسیه به مناطق جنوبی این کشور با استفاده از هواپیماهایی که از سمت دریای سیاه عملیات خود را آغاز کرده بودند را مورد تایید قرار داد.

در بیانیه ارتش آمده است که بنا به اطلاعات اولیه ساختمان های مسکونی در روستاها و شهرک های ساحلی نزدیک به بنادر اودسا و میکولائیف هدف حملات گسترده قرار گرفته است.

ارتش اوکراین همچنین ضمن اشاره به اینکه حملات روز سه‌شنبه تلفاتی به همراه نداشته یادآور شده که زیرساخت‌های بندر میکولائیف از جمله اهداف این حملات بوده است.

فرماندار منطقه میکولائیف ویتالی با انتشار تصاویری ویدئویی از انفجارهای متعدد و دود سیاه ناشی از حملات گسترده ارتش روسیه در تلگرام نوشت: «بر اساس اطلاعات اولیه، یک تأسیسات زیرساختی حیاتی و یک شرکت خودروسازی در این حملات که تلفات جانی نداشته مورد اصابت قرار گرفته است.»

به گفته همین منبع، مناطق حومه شهر و تاسیسات زیربنایی بندر میکولائیف نیز در این دور از حملات هدف قرار گرفته است.

ادامه حملات در جبهه شرق

از سوی دیگر مسئولان و فرماندهان نظامی در شرق اوکراین اعلام کردند که طی حملات بیست و چهار ساعت گذشته ارتش روسیه دست کم سه غیرنظامی در منطقه دونتسک جان خود را از دست دادند.

فرماندار دونتسک در مصاحبه با تلویزیون ملی اوکراین گفت: «تقریبا هیچ منطقه‌ای در دونتسک از حملات ارتش روسیه در امان نمانده و مناطق تورتسک، آودیئیفکا، ماریینکا و کراسنوهوریفکا طی شبانه روز دوشنبه تا سه شنبه هدف حملات نظامیان روس قرار گرفتند.»

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

به گفته سرهی هایدایی، فرماندار نظامی منطقه لوهانسک که تقریباً به طور کامل توسط روس ها اشغال شده، نیروهای اوکراینی چهار حمله روسیه را طی ۲۴ ساعت گذشته دفع کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تشدید حملات روسیه علیه مواضع ارتش اوکراین؛ یک پایگاه نظامی در نزدیکی کی‌یف آسیب دید

روسیه هزاران کیلومتر دورتر از جبهه اوکراین رزمایشی با مشارکت نیروهای خارجی برگزار می‌کند

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است