مجلس عوام بریتانیا به برگزاری انتخابات زودهنگام رای داد

مجلس عوام بریتانیا به برگزاری انتخابات زودهنگام رای داد
Copyright عکس ها از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حزب کارگر بریتانیا پیش از این با برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه دسامبر موافقت کرده بود.

آگهی

نمایندگان مجلس عوام بریتانیا سه شنبه شب در جریان یک رای گیری با طرح بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور برای برگزاری انتخابات زودهنگام در روز ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) موافقت کردند.

حزب کارگر بریتانیا پیش از این با برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه دسامبر موافقت کرده بود. نمایندگان حزب کارگر طرحی را پیشنهاد کرده بودند که براساس آن تاریخ انتخابات زودهنگام ۹ دسامبر (۱۸ آذر) تعیین شده بود. اکثریت اعضای مجلس عوام با این پیشنهاد مخالفت کردند. نمایندگان مجلس عوام روز دوشنبه با پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام در روز ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) مخالفت کرده بودند. با این حال به دنبال تغییر موضع احزاب مخالف دولت این طرح روز سه شنبه تصویب شد.

موافقت حزب کارگر با انتخابات زودهنگام در حالی اعلام شد که اتحادیه اروپا برای سومین بار با تعویق برکسیت موافقت کرده است.

بوریس جانسون امیدوار است با تبلیغ برای توافق جدید خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و پیروزی در انتخابات ماه دسامبر بتواند به وعده خود برای اجرای برکسیت عمل کند.

رای دهندگان بریتانیایی به این ترتیب برای دومین بار طی دو سال گذشته برای شرکت در انتخابات پارلمانی به پای صندوق های رای خواهند رفت.

اعضای حزب کارگر تاکنون با طرح برگزاری انتخابات زودهنگام مخالفت می کردند. آنها دلیل مخالفت خود را عدم وجود تضمینی برای جلوگیری از برکسیت بدون توافق می دانستند. این در حالی است که اکنون با تعویق برکسیت تا روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) به نظر می رسد که «خطر» برکسیت بدون توافق از نظر حزب کارگر برطرف شده است.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر روز سه شنبه در همین مورد گفت: «شرط ما برای جلوگیری از برکسیت بدون توافق اکنون تضمین شده است.»

رهبر حزب کارگر وعده داد که کارزار انتخاباتی این حزب برای انتخابات زودهنگام بر «تغییر واقعی» جامعه بریتانیا متمرکز باشد. به گفته وی حزب کارگر «بلندپروازانه ترین» و «ریشه ای ترین» کارزار انتخاباتی خود را در پیش دارد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعضای اتحادیه اروپا با تمدید مهلت برکسیت تا پایان ژانویه ۲۰۲۰ توافق کردند

اتحادیه اروپا با درخواست تعویق برکسیت موافقت کرد اما مدت تعویق اعلام نشد

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است