اروپا پنج سال دیگر مجوز استفاده ازگلیفوسایت را تمدید کرد

اروپا پنج سال دیگر مجوز استفاده ازگلیفوسایت را تمدید کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

با رای اکثریت کشورهای عضو اتحادیه اروپایی قاره سبز بار دیگر مجوز استفاده از ماده شیمیایی گلیفوسایت برای کشاورزان را صادر کرد.

نماینده سازمان صلح سبز، گرین پیس، که از تصمیم کمیسیون اروپایی بسیار خشمگین بود گفت: « خیلی ناامید شده ایم، می بینیم همانهایی که وظیفه حفاظت از سلامتی شما را دارند کاملا برخلاف سوگندشان عمل می کنند. آنها البته همان کاری را می کنند که انتظارش می رفت، آنها به اروپایی‌ها خیانت می کنند. آنها بار دیگر اجازه دادند تا پنج سال دیگر گلیفوسایت محیط زیست را بیشتر آلوده کند و بیماری‌های ناعلاج را وارد بدن ما کند.»

فعالیت مخالفان استفاده از این ماده‌ای که بسیاری از محققان آنرا سرطانزا می دانند باعث شد تا مجوز ۱۵ ساله اتحادیه اروپا به مونسانتو به پنج سال تنزل پیدا کند.

نماینده سازمان حمایت از مواد شیمیایی گلیفوسایت به خبرنگار ما گفت:«ما درباره مواد شیمیایی صحبت می کنیم که تا امروز نشان می دهند که سالم هستند. تمام مواد تولیدی مونسانتو در زمینه کشاورزی مانند اسپری‌ها بارها مورد امتحان ما قرارگرفته است و بارها سازمانهای بهداشتی اروپا سالم و پاک بودن مواد ما را تایید کرده اند به همین خاطر از نتیجه این جلسه ناامید شده ام.»

تصمیم کمیسیون اروپایی در حالیست که مخالفان شرکت تولید کننده گلیفوسایت، مونسانتوی آمریکایی، بیشتر از ۳۳۰۰ گزارش و مقاله علمی درباره مضرات و خطرهای این ماده شیمیایی که بیشتر برای از بین بردن علفهای هرز کاربرد دارد به کمیسیون و پارلمان اروپایی ارائه کردند اما نهایتا کمیسرهای اروپایی تحت تاثیر لابی مقتدر شرکت مونسانتو اجازه استفاده این ماده شیمیایی را صادر کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟