آغاز اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل

آغاز اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل
Copyright 
نگارش از Mohsen Salehi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اجلاس دو روزه سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در بروکسل آغاز شد. موضوع ماندن و یا خروج بریتانیا از این اتحادیه محور اصلی گفتگوهاست. دیوید

آگهی

اجلاس دو روزه سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در بروکسل آغاز شد. موضوع ماندن و یا خروج بریتانیا از این اتحادیه محور اصلی گفتگوهاست.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا در این زمینه اظهار داشت: «مذاکرات سختی در پیش است. از منافع بریتانیا دفاع خواهم کرد. یک توافق خوب را می پذیرم و توافق بد را رد می کنم. کسب یک توافق خوب بهتر از آن است که با عجله کاری انجام دهیم.»

لندن خواستار داشتن حق ویژه برای تاثیرگذاری بر تصمیمات گروه یوروست. فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه مخالف این درخواست است. او گفت: «خواهان ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا هستم، ولی در عین حال نمی خواهم مانع گسترش اتحادیه شوم. هیچ کشوری نباید حق وتو داشته باشد و هیچ کشوری هم نباید قوانین و ساختار تصمیم گیری مشترک را زیر سئوال ببرد.»

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا مذاکرات را دشوار و حساس می خواند. او بیان کرد: «ما در میانه گفتگوهای دشوار و حساسی در مورد بریتانیا هستیم. برای من روشن است که این نشست، یا به سرانجام می رسد یا خیر، حد وسطی وجود ندارد.»

دالیا گریبائوسکایته، رییس جمهور لیتوانی ضمن خوشبینی نسبت به کسب توافق گفت: «هر کشوری مشکلات مد نظر خودش را مطرح می کند، ولی در نهایت به توافق می رسیم.»

شاندور ژیروش، گزارشگر یورونیوز در بروکسل اظهار داشت: «گروهی از وکلا در حال بررسی ابعاد حقوقی توافق هستند. زیرا پس از حصول توافق و رای مثبت پارلمان اروپا به آن باید موانع حقوقی برداشته شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نایجل فاراژ: تصمیمات از قبل گرفته شده و خبر توافق را فردا اعلام می کنند

«خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خواسته ولادیمیر پوتین است»

بریتانیا و یونان در کانون نشست سران اتحادیه اروپا