آلمان، سوئد و دانمارک در صدد کنترل هرچه بیشتر مرزهایشان هستند

آلمان، سوئد و دانمارک در صدد کنترل هرچه بیشتر مرزهایشان هستند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز سه شنبه، در یک نشست فوق العاده در بروکسل، نمایندگان دولتهای سوئد، دانمارک و آلمان در ارتباط با بحران مهاجر به کشورهایشان به گفتگو نشستند. سوئد و

آگهی

روز سه شنبه، در یک نشست فوق العاده در بروکسل، نمایندگان دولتهای سوئد، دانمارک و آلمان در ارتباط با بحران مهاجر به کشورهایشان به گفتگو نشستند.

سوئد و آلمان بیشترین تعداد مهاجران را به نسبت وسعت جغرافیایی و وسع مالی شان پذیرفته اند و اکنون با مواجهه با مشکلات گسترده ناشی از سیل پناهجویان، درصدد یافتن چاره برای محدود کردن این روند هستند.

در پایان اجلاس، دیمیتری آوراموپولس، کمیسر اتحادیه اروپا در مورد مهاجرت گفت: “ما در این مورد اشتراک نظر داریم که آزادی تردد در منطقه “شنگن” باید حفظ شود، هم برای شهروند و هم بخاطر اقتصاد.”

یکی از نکات مورد بحث، همکاری گسترده تر میان این کشورها برای کنترل هر چه بیشتر مرزهایشان در مقابل ورود مهاجر، و اعمال مواردی در معاهده “شنگن” است که به اعضای اتحادیه امکان می دهد تحت شرایط امنیتی مرزهایشان را مسدود کنند.

وزیر کشور سوئد گفت: “اگر تنها بخواهم به کودکانی که بدون سرپرست وارد کشور شده اند اشاره کنم، باید بگویم تعدادشان به ۲۶ هزار نفر می رسد، یعنی هزار کلاس مدرسه ظرف تنها چهار ماه. این گوشه ای از تصویر اوضاع در پائیز امسال بوده است. نمی خواهیم دوباره به این وضع بازگردیم.”

اوله شرودر، معاون وزیر کشور آلمان افزود: “مسئله کنونی ما در اروپا این است که کنترلهای مرزی بویژه در مرز یونان وترکیه وجود ندارد. ما باید نظام پناهجویی در اروپا را اعمال کنیم…انگشت نگاری و سیستم اسکان پناهجویان بطور موثر عمل نمی کند.”

در حالی که تنها آلمان در سال گذشته بیش از یک میلیون پناهجو را پذیرفته است، تنها ۲۷۲ نفر در اروپا اسکان داده شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شاخص پناهندگی در اروپا

تدابیر سختگیرانه علیه پناهجویانی که قصد ورود و اقامت در اروپا را دارند

آلمان سیاستهای سختگیرانه تری برای پذیرش پناهجویان در پیش می گیرد