امکان دریافت خدمات درمانی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا

امکان دریافت خدمات درمانی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این هفته در برنامه «سخن شما»، جان از بریتانیا پرسشی را مطرح کرده است: «برای من تشخیص عمل جراحی داده شده است. با این حال من تنها چند ماه دیگر می توانم

آگهی

این هفته در برنامه «سخن شما»، جان از بریتانیا پرسشی را مطرح کرده است: «برای من تشخیص عمل جراحی داده شده است. با این حال من تنها چند ماه دیگر می توانم در کشورم مورد جراحی قرار گیرم. آیا این امکان وجود دارد که در کشور دیگری در اتحادیه اروپا مورد جراحی قرار گیرم و بیمه درمانی ام هزینه آن را پرداخت کند؟

نینا کودلکووا، از سرویس روابط عمومی سازمان «یوروپ دایرکت» پاسخ می دهد: «شما حق دارید با همان شرایط و قیمتی که شهروندان یک کشور دیگر اتحادیه اروپا از خدمات درمانی برخوردار می شوند از آن برخوردار شوید. با این حال برخی از کشورها ممکن است دسترسی به برخی از انواع خدمات درمانی را محدود کنند زیرا درخواست برای آن خدمات بیشتر از گنجایش آنهاست.»

برای یافتن بیمارستان یا یک ارائه دهنده دیگر خدمات درمانی در کشوری دیگر از اتحادیه اروپا، می توانید از طریق یک بیمه کننده محلی و یا از طریق شماره تماس ملی در کشوری که در آن به دنبال خدمات درمانی هستید یک ارائه دهنده خدمات بیابید و یا اینکه خودتان مستقیم این کار را انجام دهید.

دو راه برای پوشش هزینه ها وجود دارد: یکی اینکه بیمه درمانی شما می تواند مستقیما تمام هزینه ها را پوشش دهد. این حالت تنها برای خدمات بیمه دولتی امکان پذیر است. برای این کار باید از بیمه خودتان قبل از سفر یک اجاره نامه به قصد درمان دریافت کنید. در صورت کسب این اجازه نامه به شما برگه های درخواست مناسب داده می شود که برگه «اس ۲» نام دارد.

بازپرداخت هزینه عموما بین نهادهای درگیر صورت می گیرد و در نتیجه شما مجبور به پرداخت هزینه نخواهید شد.

این امکان نیز وجود دارد که شما هزینه را پرداخت کنید و سپس خواهان بازپرداخت آن شوید. این حالت شامل تمام بیمه کننده ها، چه خصوصی و چه دولتی می شود. هزینه درمان تا سقف میزان هزینه در کشور خودتان به شما پرداخت می شود البته به شرطی که شما اجازه بهره مند شدن از آن را در کشور خودتان داشته باشید. در غیر این صورت باید از قبل اجازه نامه کسب کنید.

هر گزینه ای را که انتخاب کنید، ارائه دهنده خدمات درمانی نمی تواند درخواست شما برای اجازه نامه را رد کند به شرطی که: خدمات درمانی در کشور خودتان ارائه نشود اما مورد پوشش بیمه قانونی تان قرار گیرد و یا در حالتی که شما نتوانید خدمات درمانی ای را که نیاز دارید فورا در کشورتان دریافت کنید.

[برای اطلاعات بیشتر در مورد شماره تماس های ملی و درمان برنامه ریزی شده می توانید به این سایت مراجعه کنید.](< http://europa.eu/youreurope/citizens/health/planned-healthcare/get-more-info/index_en.htm >)

برای اطلاعات بیشتر به این سایت هم می توانید مراجعه کنید.

اگر مایل به طرح پرسش هایتان هستید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها