آغاز اجلاس سران اروپا زیر سایه شکست مذاکرات «یورو گروپ»

آغاز اجلاس سران اروپا زیر سایه شکست مذاکرات «یورو گروپ»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حالی اجلاس خود را آغاز کردند که به نظر می رسد امیدها برای یافتن راه حلی برای پایان دادن به بحران یونان کم رنگ شده

آگهی

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حالی اجلاس خود را آغاز کردند که به نظر می رسد امیدها برای یافتن راه حلی برای پایان دادن به بحران یونان کم رنگ شده است.

آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان در این زمینه گفت: «تاریخ اروپا مملو از مذاکرات بی نتیجه است، ولی در نهایت طرف ها سازش کرده اند. با توجه به پیشنهادهای سازنده یونان، مطمئنم مصالحه می کنیم و گروه یورو و یونان این بحران را پشت سر می گذارند.»

خبرها از بی نتیجه بودن نشست وزرای دارایی حوزه پولی یورو حکایت دارد. از سوی دیگر ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا می گوید تا آخرین لحظه تلاش خواهد کرد. او اظهار داشت: «هنوز به توافق نرسیده ایم، ولی تا آخرین دقیقه، ثانیه و صدم ثانیه تلاش می کنیم تا جلوی شکست پروژه یورو را بگیریم.»

جدا از بحث یونان، موضوع رسیدگی به وضعیت پناهجویان نیز یکی از مسائل مورد گفتگو خواهد بود. طرح کمیسیون اروپا برای تقسیم پناهجویان در کشورهای مختلف موجب ایجاد دو دستگی در بین اعضای اتحادیه شده است.

جیمز فرانی، گزارشگر یورونیوز از محل اجلاس بیان کرد: «سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار پناهجو از دریای مدیترانه عبور کردند. گروه های دست راستی معتقدند که برنامه اتحادیه اروپا موثر نیست. با توجه به رشد تفکرات ضد مهاجرت در اروپا و افول وضعیت اقتصادی، به نظر می رسد که رهبران باید گامی خلاف میل خود بردارند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جلسه بی نتیجه وزرای دارایی حوزه پولی یورو درباره یونان

نظری اجمالی بر وضعیت بدهی های یونان

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است