انضباط مالی برای مقابله با بحران

انضباط مالی برای مقابله با بحران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در برنامه این هفته سخن شما، النا، ساکن پاریس پرسش خود را در زمینه رعایت انضباط مالی از سوی اعضای اتحادیه اروپا مطرح کرده و سیلوی گولارد، نماینده پارلمان اروپا و عضو کمیسیون امور اقتصادی و ارزی در پارلمان اروپا به پرسش او پاسخ داد.

النا: می‌خواستم بدانم در جریان بحران مالی حاضر، اتحادیه اروپا چگونه می‌تواند کشورهای عضو منطقه یورو را در دریافت و بازپرداخت وام‌ها ملزم به رعایت انضباط مالی کند؟

سیلوی گولارد اینگونه پاسخ می دهد:
«در ازای کمکی که کشورهای درگیر بحران دریافت می‌کنند، آن‌ها هم باید تعهداتی را بپذیرند. ما خواهان آن هستیم که این کشور‌ها بر مشکلاتشات چیره شوند و پولی که به آن‌ها داده می‌شود هدر نرود.
در عین حال کمیسیون اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا با این کشور‌ها همکاری دارند. در پارلمان اروپا، ما تقویت چارچوب‌های انظباط مالی را دنبال می‌کنیم. می‌توان امیدوار بود که اعمال مجازات‌ها بعنوان عاملی بازدارنده عمل کند.
شخصا به شیوه های ترغیبی بیش از مجازات باور دارم. به این معنا که، تلاش کنیم گفتگو را در سطح اروپا و در سطح ملی تقویت کنیم.
باید به این اسطوره پایان بخشید که کشورهای تحت نظام واحد پولی یکسان می‌توانند مستقلا بر بحران غلبه کنند. این، یک دروغ است.
بنابراین توجه ما به عمدتا به تقویت شیوه‌های پیشگیری متمرکز شده و فکر می‌کنم هر یک از اعضا باید به نوبه خود سهمی در این موضوع داشته باشند.
ما نه برای جلب توجه بروکسل بلکه برای خودمان باید به پاکسازی حساب‌هایمان دست بزنیم. در اتحادیه اروپا هستند کسانی که توجه جدی به مردم ندارند. در سالهای گذشته بسیاری از اعضا بیش از انتظار و معمول هزینه کرده‌اند.
بهترین شیوه پیشگیری این است که به بازار، شهروندان و فعالان حوزه اقتصادی نشان دهیم که نباید در دام عادت کردن به بدهی‌های دولتی افتاد و اگر برخی کشورها کاملا دچار مشکل شدند، باید بدون دلیل پول زیادی برای آن هزینه کرد.
در درجه نخست، این سناریویی نیست که بتوان روی آن حساب کرد و باید تا حد امکان از آن پرهیز نمود. چرا؟
برای اینکه اعتبار کشور‌ها به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بنابراین ما بین راه حلی دشوار که از سوی اروپا تحمیل می‌شود و دیگر راه حلهایی که آسان به نظر می‌رسند، انتخاب دیگری نداریم.
اگر در مسیر اشتباهی قرار بگیریم، نتیجه آن برای کشورهای مورد بحث فاجعه بار خواهد بود.

شما هم چنانچه پرسش یا نظری دارید می‌توانید در تارنمای یورونیوز، صفحه سخن

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها