کمکهای کنسولی برای شهروندان اتحادیه اروپا

کمکهای کنسولی برای شهروندان اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

“من بعنوان یک شهروند اروپایی از حقوقی برخوردارم که یکی از آنها کمکهای کنسولی در صورت برخورد به مشکل در یک کشور سوم است. ممکن است توضیح بیشتری بدهید؟”

“ اروپایی ها بخاطر تازه بودن معاهده لیسبون هنوز از چند و چون این تسهیلات مطلع نیستند و نمیدانند چطور از آن استفاده کنند. بویژه اگر این شهروندان اهل کشورهای کوچکتر اروپایی بوده و درمحل گذرشان سفارتخانه نداشته باشد، دچار ترس و وحشت می شوند، اما آنها باید بدانند که از حالا ببعد می توانند به کلیه کنسولگری های اروپایی مراجعه و از آنها کمک بخواهند.

تنها سه کشور است که در آن تمام کشورهای اتحادیه اروپا سفارتخانه دارند. بنابراین می توانید تصور کنید که مردم در بسیاری از کشورها که در آن سفارتخانه ندارند، می توانند به گرفتاری بر بخورند.

برای مثال، در لیبی در حال حاضر هواپیماهای مجارستان به کمک شهروندان رومانی، بلغارستان، آلمان، و بلژیک آمده و آنها را از این کشور خارج کردند.”

این کمکها تنها شامل شرایط دشوار جنگ و مصائب طبیعی نمی شود. گم شدن یا ربوده شدن گذرنامه، تصادفهای شدید، بیماری یا مرگ، بازداشت توسط پلیس و حمله، در میان مواردی است که سفارتخانه های اروپایی موظف به رسیدگی به آن برای شهروندان اتحادیه اروپا هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها