نمایی نزدیک از رستوران سه ستاره اوستریا فرانچسکانا در ایتالیا و بهترین سرآشپز سال

نمایی نزدیک از رستوران سه ستاره اوستریا فرانچسکانا در ایتالیا و بهترین سرآشپز سال
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پس از اسپانیایی ها و کشورهای اروپای شمالی حالا یک ایتالیایی به نام ماسیمو بوتارا عنوان بهترین سرآشپز را از آن خود کرده است.

آگهی

پس از اسپانیایی ها و کشورهای اروپای شمالی حالا یک ایتالیایی به نام ماسیمو بوتارا عنوان بهترین سرآشپز را از آن خود کرده است. رستوران سه ستاره اش به نام اوستریا فرانچسکانا در مودنا در منطقه امیلیا-رومانیا که بیست سالی از آغاز به کار آن می گذرد امسال در رده بندی مجله بریتانیایی «رستوران» در بین پنجاه رستوران برتر دنیا قرار گرفته است.

بوتارا پیشگام موج نوی سرآشپزهای ایتالیایی است که غذاهای سنتی را به هنری مدرن تبدیل کرده اند. ماسیمو بوتارا در این باره می گوید: «ما هر روزه در اوستریا عصاره شور و احساس مان را که با روح و فکر معاصر پالوده شده، در آمیزش با میراثی کهن به چیزی قابل چشیدن تبدیل می کنیم.»

این سرآشپز قدر پنیر معروف محلی «پارمیجانو» را بخوبی درک می کند و در غذایی به نام «پنج دوران منطقه پارمیجانو» از آن در پنج شکل و دمای مختلف و با ظرافتی تمام بهره می برد. او در این باره می گوید: «وقتی «پنج دوران منطقه پارمیجانو» را در پنج شکل و دمای مختلف خلق می کنم، در این فکرم که گذر آهسته زمان را در منطقه امیلیا-رومانیا در سنین۲۴ ،۳۰ ، ۳۶، ۴۰ و۵۰ از دید یک هنرمند نشان دهم. شما گذر زمان را به این آهستگی احساس می کنید.»

بوتارا عاشق پاستا است. اما لازانیای بین المللی و مشهور او بارها متفاوت تر از آنچیزی است که مادر و مادربزرگش طبخ می کردند؛ او آن را «تکه ترد لازانیا» نامیده؛ اقتباسی شوخ و گوارا از غذایی سنتی و درباره آن می گوید: «وقتی من «تکه ترد لازانیا» را خلق می کنم، حسی دارم؛ می خواهم هر کس در هر گوشه جهان لذت کودکی را تجربه کند که با ناخنک زدن به لازانیای مادربزرگی که در حال آشپزی برای خانواده ست، تکه ای از آن را با لذتی ویژه و وصف ناپذیر می چشد.»

برخی منتقدان حوزه آشپزی، بوتارا را «سرآشپزی شاعرپیشه» و «احتمالا بهترین قصه گوی دنیای آشپزی» معرفی کرده اند. الیونورا کوزلا، منتقد آشپزی درباره این سرآشپز گفت: «در واقعیت موفقیت اوستریا فرانچسکانا و ماسیمو بوتارا حکایت از آن دارد که آشپزی ایتالیایی می تواند بین المللی باشد و از این نظر که با درهم آمیختن کیفیت بالا و سنت مردمی، آشپزی را به گونه ای پیشروانه عرضه می دارد می توان آشپزی ایتالیایی را پدیده ای فرهنگی و معاصر تلقی کرد.»

برای رزرو رستوران فرانچسکانای بوتارا در مودنا سه ماه باید انتظار کشید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان

«گاه و بیگاه» با هوش مصنوعی؛ بیتل‌ها پس از ۵۴ سال به صدر جدول ترانه‌های محبوب بریتانیا رسیدند