نخستین نمایش عمومی «تک تیرانداز آمریکایی»

نخستین نمایش عمومی «تک تیرانداز آمریکایی»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«تک تیرانداز آمریکایی»، کاندیدای اسکار بهترین فیلم سال ۲۰۱۵، به تهیه کنندگی و کارگردانی کلینت ایستوود، برای اولین بار در نیویورک به نمایش درآمد. این

آگهی

«تک تیرانداز آمریکایی»، کاندیدای اسکار بهترین فیلم سال ۲۰۱۵، به تهیه کنندگی و کارگردانی کلینت ایستوود، برای اولین بار در نیویورک به نمایش درآمد.

این فیلم با بازی بردلی کوپر، روایتگر زندگی کریس کایل، برترین تک تیرانداز تاریخ ایالات متحده است.

در مراسم نخستین اکران این فیلم، بردلی کوپر با اشاره به دشواری های بازی بر اساس رخدادهای یک زندگی واقعی گفت: «اعتماد خانواده او (کایل) را برای روایت زندگی این مرد و اعضای خانه اش جلب کردیم، همین هم باعث شد تا بار سنگین مسئولیت را حس کنم. ولی باید این کار را می کردم چون ایفای نقش چنین مردی، افتخار بزرگی برای من است.»

کریس کایل در سال ۲۰۰۹، پس از شش سال حضور در عراق به آمریکا بازگشت تا به زندگی شخصی اش سرو سامان دهد. او در سال ۲۰۱۳ در یک میدان آموزش تیراندازی، توسط یک افسر دیگر کشته شد. تایا کایل، همسر کریس کایل که از مهمانان ویژه اکران اول تک تیرانداز آمریکایی بود گفت: «از دیدن فیلم خیلی خوشحال شدم. چون عاشق رابطه عاشقانه خودم و کریس هستم. فرصت دوباره دیدن او به این شیوه، به من نشان داد که بردلی استادانه او را به تصویر کشیده است.»

کلینت ایستوود درباره ساخت این فیلم گفت: «از این داستان خانوادگی خوشم آمد. همین طور قصه کریس که به یک قهرمان بدل شد، جذبم کرد. به علاوه با برترین تک تیرانداز ارتش آمریکا که در طول تاریخ بیش از همه آدم کشته طرف هستید. این هم را می دانید که چه مسائلی او را پریشان می کردند و چه احساسی به او دست می داد.»

سینا میلر، بازیگر این فیلم درباره تجربه همکاری با کلینت استوود گفت: « یک یا دو برداشت می گیرد. ولی همه چیز را کنترل می کند. مساله این نیست که سر صحنه ولتان می کند، حضور دارد. او فقط فضایی را برای شما فراهم می کند که بتوانید در همان برداشت اول کارتان را انجام دهید و این جادوی اوست.»

کریس کایل، در مدت شش سال حضور خود در عراق دستکم ۱۶۰ نفر را کشت و شورشیان به وی لقب «شیطان الرمادی» داده بودند. او اگرچه هیچگام از تیراندازی به سوی مقتولانش ابراز تاسف نکرد، اما خاطرات جنگ عراق تا پایان عمر، ذهن و روان او را درگیر کرده بود.

کریس کایل یک سال قبل از مرگ، کتاب خاطراتش را با عنوان «تک تیرانداز آمریکایی» منتشر کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد