ضرب‌و‌شتم خشن زن ترنس توسط پلیس ایتالیا؛ انگشت اتهام به سوی دولت جورجا ملونی است

Italy Politics
Italy Politics Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بسیاری در ایتالیا بر این باورند که حمله پلیس به یک زن تراجنسیتی در شهر میلان، نتیجه لفاظی‌هایی است که از سوی دولت جورجا ملونی بارها علیه دگرباشان جنسی مطرح شده است، نخست وزیری که در زمان انتخابات فریاد زد: «من یک زن هستم، من یک مادر هستم، من مسیحی هستم».

آگهی

ویدئوی منتشر شده از این حادثه، زنی برزیلی را نشان می‌دهد که چهارشنبه گذشته توسط سه مامور پلیس شدیدا مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد و حتی اسپری فلفل به صورت او پاشیده می‌شود؛ آنهم در حالیکه این زن بدون هیچ مقاومتی روی زمین نشسته است.

ماموران پلیس درنهایت پس از زدن آخرین ضربه به سر این زن آنهم با باتوم، به او دستبند می‌زنند.

بسیاری از منتقدان جورجا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا پس از این حادثه شعار انتخاباتی او در سال ۲۰۲۲ را یادآور شدند که اعلام می‌داشت: «من یک زن هستم، من یک مادر هستم، من مسیحی هستم».

آنها می‌گویند چنین سخنانی به ایجاد فضایی خصمانه علیه جامعه دگرباشان جنسی در ایتالیا کمک کرده است.

خانم ملونی همچنین از زمان رسیدن به قدرت بارها به آنچه «لابی دگرباشان جنسی» می‌خواند، حمله کرده و ادعا کرده که تفاوت‌های جنسیتی «ریشه در بدن دارد و این یک واقعیت غیرقابل انکار است».

نخست‌وزیر ایتالیا حتی گفته بود که تنها خانواده واقعی، خانواده‌ هسته‌ای سنتی است که از یک مرد و یک زن تشکیل شده است.

گسترش نفرت و خشونت

رولا جبرئال، روزنامه‌نگار ایتالیایی‌-اسرائیلی در پیامی توییتری به این حادثه، از اصطلاح «ایدئولوژی جنسیتی» برای توضیح رفتارهای تبعیض آمیز دولت استفاده کرد و هشدار داد که «جرم‌انگاری و تحریک خشونت علیه جامعه تراجنسیتی عواقب مرگباری دارد».

او افزود: «این نوع خشونت نه قانونی است و نه اخلاقی. تبلیغات دولت راست افراطی ایتالیا نیز ترنس‌ها و دگرباشان را هدف قرار داده است که نتیجه آن گسترش نفرت و خشونت خواهد بود.»

پس از وقوع این حادثه ایلاریا کوچی، سناتور ایتالیایی و کنشگر اجتماعی نیز از دولت ملونی خواست تا از مشروعیت بخشیدن به «سرکوب آسیب‌پذیرترین گروهها» توسط مجریان قانون خودداری کند.

او اعلام کرد که خشونت سه نیروی پلیس شهر میلان در کشوری که از حاکمیت قانون پیروی می‌کند را «نمی‌توان توجیه کرد».

لوئیجی ماسترودوناتو، روزنامه‌نگار ایتالیایی نیز معتقد است که این حادثه منعکس‌کننده «دیدگاههای نژادی و جنسی» در میان نیروهای پلیس ایتالیا است.

پیش از این بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۹ توسط دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد انجام شد، مشخص گردید که ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان آفریقایی‌تبار که توسط پلیس در ایتالیا بازداشت شدند، معتقد بودند که این دستگیری‌ها با انگیزه‌های نژادی (به دلیل رنگ پوست، ملیت یا زبانشان) انجام شده است.

پلیس و مقامات شهر میلان می‌گویند قبل از تصمیم گیری دربارۀ این سه نیروی پلیس، باید درباره این حادثه بطور کامل تحقیق کنند.

جوزپه سالا، شهردار میلان نیز گفت که این موضوع «واقعا جدی» است و «مطمئناً تصویر خوبی برای نمایش میلان نیست».

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنبش فمینیستی اسپانیا بر سر قوانین تراجنسیتی‌ها و تجاوز جنسی دوپاره شد

جشن تراجنسیتی‌ها؛ تغییر آزادانه جنسیت در اسپانیا با رای نمایندگان پارلمان مجاز می‌شود

تاثیر تشخیص تراجنسیتی بودن فرد در کودکی بر زندگی او