‌ٰژاپن؛ صدف «سن ژاک»‌ در جزیره هوکایدو

 ‌ٰژاپن؛ صدف «سن ژاک»‌ در جزیره هوکایدو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صدف موسوم به «سن ٰژاک»‌ یکی از غذاهای معروف آشپزی ژاپنی است. صدفهای صید شده در جزیره «هوکایدو»‌ به سراسر جهان صادر می‌شود.

آگهی

آشپزی ژاپنی در سراسر جهان معروف است. صدف موسوم به «سن ژاک» Saint-JACQUES در جزیره هوکایدو صید می‌شود و یکی از غذاهای معروف ژاپنی است.

بین ماه ژوئن تا نوامبر ۱۰ الی ۴۰ تن صدف «سن ژاک» در شمال جزیره هوکایدو صید می‌شود که بیشترین میزان صید صدف در ژاپن است.

«توشیاکی ندا» در جزیره هوکایدو عمده فروش صدف است. او درباره اینکه چرا صدفهای سن ژاک در سراسر ژاپن معروف است، می‌گوید: «صدفهای سن ژاک این جزیره معروف هستند. گوشتی و حاوی پروتئین بالایی هستند. به همین دلیل معروفند. به نظرم بهترین در جهان هستند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

Euronews
صدف «سن ژاک» در جزیره هوکایدوEuronews

صادرات صدف سن ژاک ژاپنی به سراسر جهان

صدفها بعد از صید، به کارخانه توشیاکی ندا منتقل می‌شود. بعد از تمیز کردن صدفها، گوشت آنها در آب شور شسته می‌شود. بخشی از آنها برای صادرات منجمد می‌شود. یکی از کارخانه های جزیره هوکایدو گواهینامه صادرات صدف به اروپا را دریافت کرده است. علاوه بر اروپا، صدفهای سن ژاک به جاهای دیگر در دنیا هم صادر می شود.

تیه‌ری ووازن سرآشپز فرانسوی در توکیو می‌گوید که طعم این صدف، با صدفهای اروپایی فرق می‌کند. او می‌افزاید: «طعم صدف "سن ژاک" ژاپنی با طعم صدفهایی که در اروپا می‌خوریم خیلی متفاوت است. تمام محصولات با کیفیت، طعمهای مختلف را همزمان دارا هستند. این باور نکردنی است گوشت این صدف هم ترش است و هم شیرین! بین طعمهای مختلف در آن تعادل وجود دارد. بافت گوشت آنها نیز نرم و سفت است.»

توشیاکی ندا می‌گوید: «در جزیره هوکایدو سالانه ۵۰۰ هزار تن صدف سن ژاک صید می‌شود سفارشات زیادی از مشتریان مان در اروپا، آمریکا و جنوب شرقی آسیا دریافت می کنیم. همگی از کیفیت عالی محصولات‌مان راضی هستند.»

به توکیو رفته ایم تا دریابیم سرآشپز تی‌يری ووازن چه دستور پختی برای صدف «سن ژاک» دارد.

بیشتر بخوانید:

Euronews
صدف «سن ژاک»‌ با سس پیاز زعفرانیEuronews

او خوراک صدف پخته همراه با پوره سیب‌زمینی و سس شیرین خلال پرتقال و پیاز زعفرانی آماده می‌کند.

او طرز تهیه خوراک صدف سن ژاک را اینگونه توضیح می‌دهد: «ابتدا گوشت صدفهای سن ژاک را می‌پزیم. بعد با پیاز و سیب‌زمینی شیرین و زعفران سس مخصوص را آماده می‌کنم. طبخ آن به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد. مخلوط پیاز و سیب زمینی زعفرانی را روی صدف سن ژاک می ریزم. گوشت صدف را روی سس شیرین می‌گذارم و با چند برگ و گل آن را تزئین می کنم.»

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

یک جزیره در ژاپن گم شد

خوراک ماهی خالدار با سس واسابی