حریم خصوصی فضانوردان، جایی به اندازه یک باجه تلفن

حریم خصوصی فضانوردان، جایی به اندازه یک باجه تلفن
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مدتی است فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی به سوالات مردم پاسخ می‌دهند. این بار یک نفر پرسیده است که تکلیف حریم خصوصی فضانوردان در فضا چه می‌شود؟ برای دانستن پاسخ، این گزارش را بخوانید.

آگهی

لوکا پارمیتانو، فضانورد ایتالیایی و اندرو مورگان، فضانورد ناسا در این قسمت از برنامه گزارش‌های یورونیوز از فضا، به سوالی درباره حریم خصوصی فضانوردان پاسخ داده‌اند.

سارا ویلیامز سوالی مطرح کرده است با این مضمون که «آیا زندگی فضانوردان در تمام مدت حضورشان در ایستگاه فضایی بین‌المللی رصد می‌شود؟ آیا اصلا برای آنها حریم خصوصی وجود دارد؟»

اندرو مورگان در پاسخ می‌گوید: «این سوال خوبی است. زیرا همانطور که می‌دانید ما چند ماه دیگر هم باید در اینجا زندگی کنیم، شش نفر از کارکنان و ما در یکجا به سر می‌بریم و مدت زمان زیادی را با یکدیگر سپری می‌کنیم. مثل اینکه مدت طولانی در یک خانه کوچک به سر ببرید. ما همه در همسایگی هم غذا می‌خوریم، می‌نوشیم، می‌خوابیم و ورزش می‌کنیم.»

او در ادامه می‌گوید: «خوشبختانه ما یکدیگر را بسیار دوست می‌داریم. این باعث می‌شود که با هم راحت‌تر کنار بیاییم. البته تیمی از زمین نیز با دوربین‌ها اغلب مشغول مشاهده ما هستند. اما آنها این امکان را به ما می‌دهند که دوربین‌ها را در انتهای روزِ کاری خود، خاموش کنیم تا شب هنگام حریم خصوصی خودمان را داشته باشیم.»

به گفته این فضانورد ناسا «هر یک از فضانوردان دارای اقامتگاه شخصی است. البته اقامتگاهی به اندازه یک کمد کوچک یا یک باجه تلفن، البته اگر اندازه باجه تلفن هنوز یادتان باشد. بنابراین فضای چندانی نداریم. اما این فضای خصوصی شماست و می‌توانید در را ببندید.»

او درباره دیگر امکان‌های فراهم شده در ایستگاه فضایی می‌گوید: «می‌توانید با خانواده تماس تلفنی برقرار کنید، ایمیل بنویسید، باورتان بشود یا نه، ایستگاه فضایی بین‌المللی به اندازه کافی جادار است.»

سوال برخی از کاربران ایرانی نیز برای فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شده است. اگر علاقمند به این مباحث هستید همچنان گزارش‌های یورونیوز از فضا را دنبال کنید. به زودی سوال یک کاربر ایرانی از فضانوردان نیز پاسخ داده می‌شود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معضل لباس‌های کثیف در فضا؛ تاید برای فضانوردان ماده شوینده مخصوص می‌سازد

گزارش‌های یورونیوز از ایستگاه فضایی؛ این بار شکار «اژدها» در فضا

مسئولیت حراست از زمین در مقابله با خطر برخورد اجرام فضایی با کیست؟