گزارش‌های یورونیوز از فضا؛ تغییر باطری‌ها در ماموریت راهپیمایی فضایی

گزارش‌های یورونیوز از فضا؛ تغییر باطری‌ها در ماموریت راهپیمایی فضایی
Copyright ESA/NASA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

لوکار پارمیتانو، خبرنگار هوافضای یورونیوز که این روزها بالای سر ما در فضا مشغول تهیه گزارش و البته فرماندهی یک فضاپیماست در این قسمت از گزارش‌های خود درباره ماموریت تغییر باطری‌ها در یک راهپیمایی فضایی خبر می‌دهد.

آگهی

لوکا پارمیتانو، فضانورد آژانس فضایی اروپا که به عنوان گزارشگر هوافضای یورونیوز در ایستگاه فضایی به سر می‌برد چند ماهی است که به‌طور مستقیم از ایستگاه فضایی بین‌المللی گزارش می‌دهد. او در جدیدترین گزارش خود علاوه بر توضیح وضعیت در اختیار گرفتن فرماندهی فضاپیما به ماموریت تغییر باطری‌ها اشاره داشته و در این باره توضیحاتی ارایه می‌دهد.

او می‌گوید: «یک هفته دیگر هیجان‌برانگیز تا به اینجای کار، انگار بقیه هفته‌ها جالب نبودند! از روز دوم اکتبرمن فرماندهی ایستگاه فضایی را به دست گرفتم، خب این نخستین تجربه من است، گرچه این دومین ماموریت من در فضاست.»

«اینجا دستور نمی‌دهم بلکه تسهیل‌گری می‌کنم»

آقای پارمیتانو در ادامه می‌افزاید: «می‌توانم میزان مسئولیت فرماندهی را بفهمم، نقشی که من آن را بسیار جدی می‌گیرم. اینجا قرار نیست من دستوری بدهم بلکه بیشتر نقش تسهیل‌گر را بر عهده دارم، تسهلیگری که تلاش دارد محیطی باز برای شکل‌گیری روابط سازنده ایجاد کند، محیطی که در آن همه بتوانند کار خود در بهترین شرایط و با توانمندی بالا انجام دهند و خب این کار آسانی نیست.»

این فضانورد ایتالیایی می‌گوید: «چنین کاری نیازمند هماهنگی مدام با افراد روی زمین و در عین حال هماهنگی با همکاران ما در اینجاست تا بفهمیم بهترین گزینه‌ برای انجام یک کار چیست. این مدت حسابی سرمان شلوغ بود. به محض اینکه فرمان را به دست گرفتم آماده‌سازی یکسری راهپیمایی فضایی برای تغییر باطری‌های قدیمی را شروع کردیم، تغییر باطری‌های نیکل هیدروژن قدیمی با لیتیوم یونی جدید.»

تغییر باطری‌ها برای بهبود وضعیت ایستگاه فضایی در چند سال آینده

به گفته پارمیتانو این کار برای «برای حفظ بهتر ایستگاه فضایی و تجهیز آن برای چند سال آینده انجام می‌شود. بنابراین تمامی خدمه حسابی

مشغول مراحل آماده‌سازی فعالیت برون ناوی بودند، یکسری راهپیمایی فضایی بی‌سابقه برای تغییر باطری‌ها.»

لوکا پارمیتانو از بیستم ژوئیه (۲۹ تیر) و همزمان با پنجاهمین سالگرد پرتاپ فضانورد آپولو، مأموریت شش ماهه «فراتر» را آغاز کرد.

گزارش‌های آینده او از فضا را در یورونیوز فارسی دنبال کنید.

بخوانید:

گزارش‌های یورونیوز از فضا؛ ورود به مرحله قرنطینه

گزارش‌های یورونیوز از ایستگاه فضایی؛ این بار شکار «اژدها» در فضا

گزارش‌های یورونیوز از فضا؛ سنت ادرار پای چرخ اتوبوسی که فضانوردان را به سایوز می‌برد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسئولیت حراست از زمین در مقابله با خطر برخورد اجرام فضایی با کیست؟

کشفیات جدید مریخ‌نورد «پشتکار»؛ سنگ‌های سیاره سرخ، «سبز» هم هستند

پاسخ گزارشگر یورونیوز از فضا به سوال مخاطب فارسی‌زبان؛ فضانوردان از چه می‌ترسند؟