«هوپ»؛ گربه ای با پاهای مصنوعی

«هوپ»؛ گربه ای با پاهای مصنوعی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«هوپ» نام گربه ای با پاهای مصنوعی است که اکنون می تواند از زندگی لذت ببرد.

آگهی

«هوپ» نام گربه ای با پاهای مصنوعی است که اکنون می تواند از زندگی لذت ببرد. او به دلیل تصادف با قطار پاهایش را از دست داده است.

یک جراح دامپزشک بلغاری برای درمان او، روش متفاوتی را در پیش گرفته است. پیش تر در مواردی مشابه، حیوان بر روی مجموعه ای چرخدار، خود را جابجا می کرد.

به جز در بریتانیا، کاشتن پای مصنوعی برای حیوانات در اروپا پدیده ای تازه است.

ولادیسلاف زلاتینوف، جراح دامپزشک می گوید: «بزرگترین چالش پیش روی ما روند پیچیده جراحی است. خیلی چیزها می تواند اشتباه از آب در آید. حتی اکنون و پس از کاشت هم ممکن است این اتفاق بیافتد. این تنها یک عمل با نتیجه فوری نیست. با یک روند گام به گام روبرو هستیم.»

این جراح سه عمل مشابه را نیز بر روی سه گربه دیگر انجام داده است. پس از کاشت رانهایی از جنس تیتانیوم در بدن گربه ها، پروتزهای قابل تعویضی بر روی آنها نصب می شود. این پروتزها نقش پنجه را بر عهده خواهند گرفت.

آقای زلاتینوف درباره اهمیت نتیجه این عمل می گوید: «اگر کارمان را بخوبی انجام دهیم، می توانیم جان حیوانات بیشتری را نجات دهیم حتی اگر آنها چندین پای خود را از دست داده باشند. به جای اینکه آنها را با پایی ناقص رها کنیم، چیزی که اکنون عادی محسوب می شود و پذیرفته شده است، تلاش می کنیم بهترین مراقبت از آنها صورت گیرد. با جراحی، می توان سطح مراقبتهای بهداشتی از حیوانات را بالا برد.»

پیش از نصب پنجه های تازه بر روی پاهایی از جنس تیتانیوم باید شش هفته صبر کرد. در این مدت، حیوان به عضو مصنوعی در بدن خود عادت خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گربه‌‌ای که بعد از ده سال به خانه‌ بازگشت

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما