نرم افزاری جدید برای احیای انیمیشن های قدیمی

نرم افزاری جدید برای احیای انیمیشن های قدیمی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

طراحی در عصر جدید مبتنی بر نرم افزارهای طراحی است که بطور معمول، کار وقت گیر رنگ آمیزی انیمیشن ها با دست را آسانتر می کند. در این قسمت از برنامه

طراحی در عصر جدید مبتنی بر نرم افزارهای طراحی است که بطور معمول، کار وقت گیر رنگ آمیزی انیمیشن ها با دست را آسانتر می کند.

در این قسمت از برنامه «جهان آینده» پاسخ این سوال را جستجو می کنیم که چطور می توان فیلمهای انیمیشن کلاسیک را به شکلی بازسازی کرد که برای نسل جدید مخاطبان جذاب باشند.

دانشمندان یک پروژه تحقیقاتی اروپایی نرم افزاری بدین منظور طراحی کرده اند. این نرم افزار روی سبکهای مختلف نقاشی از جمله نقاشی با خودکار و مداد و کارتون های سیاه و سفید، آزمایش شده است.

دانیل سیکورا، متخصص کامپیوتر در دانشگاه فنی پراگ و هماهنگ کننده این پروژه می گوید: «ما می بایست برخی الگوریتم های جدید را برای مشخص کردن محدوده های مناطق مورد نظرمان در نقاشی ها، طراحی می کردیم. بنابراین کاربر فقط باید به برخی شاخص ها درباره مناطق مورد نظرش در نقاشی ها توجه کند و بعد الگوریتم ها می توانند این محدوده ها را بطور خودکار پیدا کنند.»

دانشمندان این پروزه تحقیقاتی اروپایی کمی بعد فهمیدند که از این نرم افزار، علاوه بر کاربرد برای بازسازی انیمیشن های قدیمی، می توان برای تقویت امکانات فنی و هنری انیمیشن های دو بعدی نیز استفاده کرد.

دانیل سیکورا می افزاید: «مثلا شما می توانید با برخی نقاشی هایی که با دست کشیده شده اند چیزی شبیه کارهای سه بعدی خلق کنید که تقریبا قبلا غیر ممکن و یا کار بسیار خسته کننده ای بود. یا مثلا می توانید غنای بصری بیشتر و حسهای پر رنگ تری به نقاشی ها بدهید. همچنین می توانید همه اینها را برای تولید تصاویری که شبیه انیمیشن های سه بعدی هستند با هم ترکیب کنید در حالی که این انیمیشن ها هنوز دو بعدی هستند.»

ان نرم افزار انعطاف پذیر است و از آن می توان برای نقاشی در سبک های مختلف استفاده کرد، نرم افزاری دقیق که نیاز کمی به کار دستی طراحان دارد.

زوزانا استودنا، یکی از طراحانی که با این نرم افزار آشناست می گوید: «تا آنجایی که می دانم، می توانم براحتی و همانطور که روی کاغذ و با دست کار می کنم، با این نرم افزار طراحی کنم. این تکنیک واقعا روش جالب و خوبی است. با تبلت های گرافیکی موجود نمی توان همه کارها را انجام داد. در کار انیمیشن، همواره به زمان زیادی نیاز است اما با برنامه ای شبیه این، می توانیم سریعتر و مطئمن تر کار کنیم. با این نرم افزار می توانیم بیشتر از کارهایمان لذت ببریم.»

این نرم افزار بعنوان یک افزایه یا پلاگین تجاری به برنامه گرافیکی طراحی موجود در بازار اضافه شده است. در گام نخست، کارشناسان امیدوارند از این نرم افزار در جهت پاسخگویی به نیازهای رقابتی در صنعت تولید فیلم های انیمیشن اروپایی، استفاده کنند.

فابریش دبرگ، مدیر تولید شرکت تی وی پنت می گوید: «در حال حاضر می توانیم همه سکانس ها را رنگ آمیزی کنیم، دهها و دهها عکس را تنها با یک قلم مو رنگ کنیم. این امکانی است که قبلا قادر به انجامش نبودیم. این امکان واقعا تغییر مهمی در جریان کار ما بوجود می آورد. برنامه جدید باعث کاهش هزینه های تولید انیمیشن ها می شود. رنگ کردن کارتون ها اغلب کند پیش می رود و بیشتر در خارج از اروپا این کار انجام می شود. بنابراین هر فرصتی که به ما کمک کند این فعالیتها را در اروپا حفظ کنیم، به آن خوشآمد می گوییم. صرفه جویی در وقت و رنگ آمیزی سریع انیمیشنها واقعا چالش بزرگی است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری تازه تشخیص ذرات آلاینده هوا

ریزجلبک‌ها، تحولی بزرگ در صنعت تولید مکمل‌های غذایی

موزه مجازی از آثار هنر زیرزمینی کمونیسم در مجارستان