NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

رونمایی از طرح جدید آلمان برای کاهش ورود پناهجویان: بازداشت و استرداد به کشور اولیه

سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر آلمان در زمینه مهاجرت غیرقانونی
سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر آلمان در زمینه مهاجرت غیرقانونی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت آلمان همسو با قوانین اتحادیه اروپا طرح جدیدی را برای اجرای سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر در زمینه مهاجرت غیرقانونی ارائه کرد که بر اساس آن تعداد بیشتری از پناهجویان از خاک این کشور بیرون رانده می‌شوند.

آگهی

این طرح یک روز پس از اعلام این خبر علنی شد که آلمان قصد دارد برای مهار مهاجرت غیرقانونی کنترل‌های موقتی را در همه مرزهای زمینی خود برپا کند.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان روز سه‌شنبه ۱۰ سپتامبر در یک نشست خبری گفت این طرح شامل بازداشت پناهجویان در طول مدتی است که مقامات با استفاده از پایگاه‌های داده‌های اتحادیه اروپا بررسی می‌کنند آیا آلمان مسئول رسیدگی به پرونده آن‌ها است یا خیر.

فایزر گفت آلمان می‌خواهد افرادی که رسیدگی به پرونده پناهندگی‌شان بر عهده یک کشور دیگر از اعضای اتحادیه اروپا است، به همان کشور بازگردانده شوند.

این اقدامات نشان‌دهنده موضع سخت‌گیرانه‌تر آلمان در قبال مهاجرت غیرقانونی است که پس از افزایش ورود پناهجویان از خاورمیانه و اوکراین به این کشور اتخاذ شده است. این پیشنهادات همچنین می‌تواند موجب تنش با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا شود.

وزیر کشور آلمان گفت: «ما در سطح بالای سیاسی با شرکای اروپایی خود مذاکره خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم آن‌ها هرچه سریع‌تر موافقت خود را برای بازگرداندن پناهجویان به کشورهای مربوطه اعلام کنند تا قوانین اتحادیه اروپا رعایت شود.»

با این حال، دونالد توسک، نخست‌وزیر لهستان روز سه‌شنبه از تصمیم آلمان برای تشدید کنترل‌های مرزی در مرزهای زمینی خود انتقاد کرد و خواستار گفتگوهای فوری با سایر کشورهای تحت تأثیر این تصمیم و حمایت بیشتر از سیاست‌های مهاجرتی ورشو شد.

کارل نهامر، صدر اعظم اتریش نیز در جریان یک مناظره تلویزیونی پیش از انتخابات پارلمانی این کشور گفت اگر آلمان اقدام به بازگرداندن تعداد بیشتری از پناهجویان به اتریش کند، این کشور نیز همین کار را خواهد کرد و افراد بیشتری را به کشورهای بالکان بازمی‌گرداند.

دولت چپ میانه اولاف شولتس، صدراعظم آلمان این پیشنهادها را پیش از مذاکراتش با محافظه‌کاران بر سر تدوین سیاست مهاجرتی ارائه کرد. اما این مذاکرات روز سه‌شنبه به نتیجه نرسید، زیرا محافظه‌کاران بر این باور بودند که این پیشنهادها به اندازه کافی برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی سختگیرانه نیستند.

البته دولت ائتلافی اولاف شولتس برای تصویب این پیشنهادها نیازی به حمایت محافظه‌کاران ندارد اما قصد دارد پیش از اجرای آن‌ها، با دولت‌های ایالتی مشورت کند.

برلین درباره چرایی اتخاذ سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر در مقابل مهاجرت غیرقانونی به موضوعاتی مانند فشار زیاد بر سیستم خدمات عمومی و نگرانی‌های امنیتی ناشی از گروه‌های افراطی اسلام‌گرا اشاره کرده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

حمله مرگبار با چاقو در اواخر ماه اوت در آلمان که مظنونان همگی پناهجو بودند باعث تشدید نگرانی‌ها نسبت به پدیده مهاجرت در این کشور شده است. داعش مسئولیت این حمله را که سه کشته بر جای گذاشت، بر عهده گرفته است.

احزاب جریان اصلی در آلمان می‌خواهند ابتکار عمل را از دست حزب راست افراطی این کشور بگیرند که به صورت آشکار ضدمهاجرت است و از نگرانی‌های ناشی از این موضوع استفاده کرده و محبوب شده است. حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» در اوایل ماه جاری توانست برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم در انتخابات ایالتی در تورینگن پیروز شود.

مارکوس انگلر از مرکز تحقیقات ادغام و مهاجرت آلمان به رویترز گفت به نظر می‌رسد پیشنهادهای جدید تأثیر محدودی برای مهار مهاجرت غیرقانونی داشته باشند، زیرا احتمالاً پناهجویان راه‌هایی برای دور زدن آن‌ها پیدا خواهند کرد و سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز تمایلی به پذیرش مجدد پناهجویان ندارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کدام کشورهای منطقه شنگن برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی کنترل مرزهای زمینی خود را تشدید کرده‌اند؟

پیشنهاد کمیسر مهاجرتی آلمان: پناه‌جویان پس از ورود به اتحادیه اروپا به رواندا فرستاده شوند

دولت کانادا برای کنترل مهاجرت از شمار کارگران موقت خارجی می‌کاهد