NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

مردم ایتالیا سرگرم تعطیلات و برگزاری جشن ملی؛ نخست وزیر سابق و شهردار پایتخت به زندان رفتند

ایتالیا
ایتالیا Copyright Antonio Calanni/Copyright 2020 The AP. All rights reserved
Copyright Antonio Calanni/Copyright 2020 The AP. All rights reserved
نگارش از Aleksandar Brezar
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
ترجمه شده از زبان: انگلیسی

در حالی که کل کشور ایتالیا سالانه در ۱۵ اوت به مناسبت «جشن فراگوستو» تعطیل است، برخی از سیاستمداران به نشان انتقاد از شرایط سخت زندان‌های این کشور که باعث افزایش خودکشی زندانیان شده است، به زندان‌ها رفتند.

آگهی

«فراگوستو» که در پانزدهم ماه اوت و همزمان با روز «عروج مریم مقدس» به بهشت جاودان، سالانه در ایتالیا جشن گرفته می‌شود، جشنواره‌ای که عمیقاً در فرهنگ ایتالیایی ریشه دارد و از دوران روم باستان به ارث رسیده است.

فراگوستا جشنی که امپراتور آگوستوس رومی به مردمش به ویژه بردگان، به عنوان پاداشی پس ازیک فصل سختِ کار در مزارع اعطا کرد.

در این روز که به عنوان روز استراحت و آرامش شناخته می‌شود ، کل کشور از جمله مغازه‌ها، بارها و رستوران‌ها تعطیل می‌شوند و خیابان‌های خارج از مناطق توریستی نیز خلوت می‌شود.

با این حال، برخی از سیاستمداران ایتالیایی از این روز برای برجسته کردن شرایط سخت در زندان‌های ایتالیا استفاده می‌کنند. این سنت توسط مارکو پانلا، سیاستمدار، فعال و روزنامه‌نگار ایتالیایی، با هدف محکوم کردن شرایط بد زندان‌ها پایه‌گذاری شد. به همین مناسبت امسال چهره‌هایی مانند ماتئو رنتسی، نخست وزیر سابق و نماینده لیبرال مجلس و روبرتو گوالتیری، شهردار رم، از زندان‌ها بازدید کردند تا لزوم رسیدگی به شرایط زندان‌ها را برجسته کنند.

شرایط سخت زندان‌های ایتالیا

ماتئو رنتسی، در بازدید از زندان سولیسیانو در فلورانس، با انتقاد از شرایط شلوغ این زندان، خواستار بازسازی زندان‌ها برای تضمین شرایط انسانی شد. وی همچنین تلاش‌های دولت فعلی جورجا ملونی را محکوم کرد که علیرغم وعده‌های جدیدش در مورد زندان‌ها و افزایش کارکنان زندان، با تصویب قانونی در اویل ماه اوت مجازات‌ها را برای برخی جرایم از جمله تحصن و سازمان‌دهی احزاب غیرقانونی تشدید کرده است. بر اساس قانون جدید مجازات‌ زندان برای این جرائم تا شش سال افزایش یافته است.

همچنین در قانون جدید «اشغال خودسرانه ملکی که برای سکونت دیگران در نظر گرفته شده است»، می‌تواند فرد خاطی روانه زندان کند.

دادگاه فساد علیه سیلویو برلوسکونی در میلان ، ۲۰۰۹
دادگاه فساد علیه سیلویو برلوسکونی در میلان ، ۲۰۰۹AP Photo/Luca Bruno

به گفته رسانه‌های داخلی ایتالیا در حالی‌که اتحادیه کارمندان زندان استخدام ۲۴ هزار نفر را درخواست کرده است، تنها با استخدام ۱۰۰۰ نگهبان جدید موافقت شده است.

خودکشی‌های زنجیره‌ای در زندان‌های ایتالیا

شرایط بد زندان‌های ایتالیا منجر به افزایش خودکشی‌ها شده است. به گفته بازرس زندان ایتالیا، تا ماه ژوئیه سال ۲۰۲۴ حدود ۵۰ زندانی اقدام به خودکشی کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۱۶ نفری روبرو بوده است.

از بین افرادی که خودکشی کردند، ۱۹ نفر یا بیش از یک سوم در انتظار محاکمه بودند و ۲۳ نفر یا نزدیک به نیمی از آن‌ها نیز از اتباع خارجی بودند.

بحران سلامت روان در این زندان‌ها به قدری آشکار شده است که سرجو ماتارلا، رئیس‌جمهوری ایتالیا زندان‌های این کشور را به جایی تشبیه کرد که «همه امید‌ها در آن از بین رفته‌اند.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

سیستم قضایی این کشور کُند است و بسیاری از زندانیان، به‌خصوص خارجی‌ها، به دلیل نداشتن محل سکونت، نمی‌توانند حبس خانگی داشته باشند و برای جرایم کوچک زندانی می‌شوند.

علاوه بر این، زندان‌های ایتالیا بسیار شلوغ هستند و تعداد زندانیان بیش از ظرفیت است. با این حال، دولت خانم ملونی در حال ساخت مراکز بازداشت در آلبانی برای مهاجران غیرقانونیِ متقاضی پناهندگی است، اما شرایط زندانیان خارجی در داخل ایتالیا همچنان دشوار است. چنان که زندانیان به دلیل عدم حمایت کافی حقوقی و سوءاستفاده‌های هم‌بندان خود و پلیس زندان، دچار ناامیدی و افسردگی می‌شوند.

بنا به گزارش خبرگزاری آنسا، در حال حاضرحدود ۶۱ هزار زندانی در زندان‌های ایتالیا حضور دارند، در حالی که ظرفیت رسمی آنها حدود ۵۱ هزار نفر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیشنهاد «ائتلاف‌شکن» تاجانی بحث بر سر اصلاح قانون شهروندی ایتالیا را داغ کرد

انتشار فیلم پورن جعلی از نخست‌وزیر ایتالیا؛ جورجا ملونی به دنبال غرامت ۱۰۰ هزار دلاری است

اختلاف در راس هرم قدرت اتحادیه اروپا؛ کمیسر فرانسوی در اعتراض به فن درلاین استعفا داد