گوشت های آلوده؛ رسوایی سیاسی برای دولت بلژیک

گوشت های آلوده؛ رسوایی سیاسی برای دولت بلژیک
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

انتشار گزارش هایی مبنی بر گوشت های آلوده و فاسد شرکت بزرگ توزیع موادغذایی بلژیک وویبا به یک بحران سیاسی در این کشور تبدیل شده است.

آگهی

رسوایی ناشی از گوشت‌های آلوده در بلژیک به یک بحران سیاسی تبدیل شده است.

اتحادیه دامداران و کشاورزان این کشور با شکایت از آژانس کنترل بهداشت مواد غذایی اعلام کرد که دولت با توجه به شکایات دو سال اخیر کاملا از رسوایی‌های گوشت‌های آلوده شرکت وویبا باخبر بوده است.

 اولین بار در سال ۲۰۱۶ گزارش‌های مبنی بر استفاده غیرقانونی از گوشت های آلوده وارداتی توسط شرکت توزیع گوشت وویبا منتشر شد اما هیچ گاه از سوی دولت بلژیک پرونده‌ای علیه این شرکت تشکیل نشد.

دوشنبه پارلمان بلژیک پس از افشاگری‌ها اخیر علیه وویبا تشکیل جلسه داد. گوشت‌های آلوده موردنظر که در کشتارگاه شهر بستوین بلژیک تهیه می شد تمام از سطح سوپرمارکت‌ها جمع آوری شد. هنوز نتیجه قطعی درباره میزان آلودگی گوشت‌های این شرکت منتشر نشده است.

دولت بلژیک هنوز اعلام نکرده است تا چه اندازه گوشت های آلوده در سطح جامعه پخش شده است و یا اینکه آیا این گوشت ها سلامت عمومی جامعه را با مشکل روبرو خواهد کرد یا نه؟

شکایت صنف دامداران و کشاورزان، دنیس دوکارم، وزیر کشاورزی بلژیک را برآن داشت تا تمام تلاش خود را برای کنترل بیشتر روی محصولات غذایی و گوشت‌های تولیدی این شرکت بکار گیرد. وزیر کشاورزی بلژیک در پارلمان بلژیک به نمایندگان قول داد که با شرکت‌های متخلف تولید کننده گوشت و مرغ از این پس بصورت جدی برخورد خواهد شد. 

رسوایی شرکت وویبا که اولین بار روز پنج شنبه در رسانه‌های بلژیکی به اطلاع عموم رسید باعث شد تا بسیاری از شرکت‌های توزیع گوشت و قیمت محصولات خود را پایین بیاورند. این رسوایی نزدیک به ده هزار دامدار ساکن جنوب بلژیک را با نگرانی‌های زیادی روبرو کرده است.

نزدیک به سه هزار تن از این دامدارن محصولات خود را به شرکت وویبا می فروختند و حالا با رسوایی‌ها اخیر این شرکت آنها هم دیگر توزیع کننده‌ای نخواهند داشت. چند ماه پیش از این کشتارگاه اصلی شرکت وویبا نیز بدلیل روش‌های کشتار غیرقانونی دام‌ها چندین اخطار و هشدار از سوی سازمان‌های مدافع حقوق حیوانات دریافت کرده بود.

شرکت وویبا برای سود بیشتر بسیاری از گوشت‌های آلوده وارداتی از شرق اروپا را با گوشت‌های تولیدی دامداران بلژیکی مخلوط می کرده و در سوپرمارکت‌ها توزیع می کرده است. در همین راستا دامداران بلژیکی خشمگین هستند که بدون آنکه در جریان باشند محصولاتشان دچار بدنامی شده است و آنها با رکورد فروش مواجه شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتشار ویدئوی دزدی‌ از فروشگاه، رئیس منطقه مادرید را مجبور به استعفا کرد

اتحادیه اروپا برای تحریم شهرک‌نشینان افراطی اسرائیل به «توافق سیاسی» دست یافت

روی آنتن؛ ویژه برنامه یورونیوز برای پوشش اخبار انتخابات پارلمان اروپا و نظرسنجی‌ها