"بعضی از کشورها توانسته اند برنامه ریاضت اقتصادی را با حمایت از اقشار آسیب پذیر همراه کنند، برخی دیگر از کشورها اما در این زمینه شکست خورده اند"

"بعضی از کشورها توانسته اند برنامه ریاضت اقتصادی را با حمایت از اقشار آسیب پذیر همراه کنند، برخی دیگر از کشورها اما در این زمینه شکست خورده اند"
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یورونیوز : در گزارش دیدیم که کودکان فقیر در اسپانیا غالبا از فقر غذایی رنج می برند.

یورونیوز : در گزارش دیدیم که کودکان فقیر در اسپانیا غالبا از فقر غذایی رنج می برند. دیگر چه چیزهایی هست که باید به آن توجه کنیم؟

مونیکا کایسر : فقر کودکان عمدتا به دلیل فقر خانواده هایشان است. نخستین قدم این است که والدین، شغلی با درآمد مناسب داشته باشند. به این ترتیب فقر کودکان کاهش خواهد یافت.

مونیکا کایسر : البته اقدامات دیگری هم برای کمک به خانواده کودکان و بهبود شرایط زندگیشان هست که باید انجام شود. به عنوان مثال باید شرایط نگهداری از کودک را فراهم کرد تا والدین بتوانند کار کنند. در برخی موارد کودکان زندگی اجتماعی ندارند، والدین نمی توانند آنها را به مسافرت هایی که مدرسه تدارک می بیند بفرستند، در برخی کشورها بچه ها به دلیل فقر نمی توانند کلاس های فوق برنامه مثل موسیقی داشته باشند. حتی در زمستان شاهد این هستیم که کودکان در خانه هایی زندگی می کنند که گرمایش مناسبی ندارند، همه اینها را باید به فقر غذایی اضافه کرد.

یورونیوز : آیا می توانیم بگوییم که تاثیر این شرایط برای تمام عمر با فرد خواهد بود؟

مونیکا کایسر : افرادی که در کودکی با مشکل مواجه بوده اند در مراحل بعدی هم مشکل خواهند داشت، در مدرسه بازار کار و غیره و معمولا نمی توانند زندگی خوبی را داشته باشند. این نابرابری تمام عمر با فرد خواهد بود. حدود ۵۰ سالگی فرد با احساس نابرابری عمیق تری روبرو می شود و زمانی که به سن بازنشستگی می رسد باز هم این مشکل به نوع دیگری بروز می کند.

یورونیوز : آیا می توانیم بگوییم که سیاست های سختگیرانه اقتصادی توجه کمتری به سیاست های اجتماعی دارد و فقرا را آسیب پذیرتر می کند؟

مونیکا کایسر : بعضی از کشورها توانسته اند برنامه ریاضت اقتصادی را با حمایت از اقشار آسیب پذیر همراه کنند، برخی دیگر از کشورها اما در این زمینه شکست خورده اند. در مورد اسپانیا که گزارشش را دیدیم، این کشور مشکلات زیادی در زمینه کمک های اجتماعی به خانواده ها و سیاست های حمایتی از کودکان در سطح محلی دارد. در واقع وقتی کودک در یک منطقه فقیر زندگی می کند و این منطقه پول کافی برای حمایت از خانواده او ندارد، آن وقت است که از نابرابری و تبعیض رنج می برد. بسیاری از کشورهای جنوب اروپا سیاست های خود را بر این اساس تنظیم کرده اند که بخش مهمی از کمک ها به بازنشستگان تعلق گیرد. بسیاری از بازنشستگان به این کمک ها نیاز دارند در نتیجه چیزی برای کودکان باقی نمی ماند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فقر در اسپانیا؛ از سوءتغذیه تا فقدان ثبات شغلی

کارگران نامرئی در مزارع اروپا؛ حقوق کم، استثمار و در معرض خطر سلامت

زغال‌سنگ، طلای سیاه یا بلای جان لهستان؟