کمیسر پیشین اروپا مدیر یک شرکت تجاری در بهشت مالیاتی باهاماس بوده است

کمیسر پیشین اروپا مدیر یک شرکت تجاری در بهشت مالیاتی باهاماس بوده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به نوشته روزنامه آلمانی «زوت دویچه زایتونگ»، نیلی کروز، کمیسر پیشین اتحادیه اروپا، همزمان با مسئولیتش در بروکسل، مدیر شرکت تجاری «مینت هولدینگ» در بهشت مالیاتی باهاماس بوده…

آگهی

به نوشته روزنامه آلمانی «زوت دویچه زایتونگ»، نیلی کروز، کمیسر پیشین اتحادیه اروپا، همزمان با مسئولیتش در بروکسل، مدیر شرکت تجاری «مینت هولدینگ» در بهشت مالیاتی باهاماس بوده است.

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، کمیسرها نمی توانند شغل دیگری داشته باشند. خانم کروز بین سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ میلادی، سمتهای مختلفی در کمیسیون اروپا داشته است.

مارگاریتیس اسیناس، سخنگوی کمیسیون اروپا درباره این خبر گفت: «ما قوانین سختگیرانه ای داریم، ولی همین قوانین سختگیرانه هم تمام مشکلات را حل نمی کنند. به طور مثال، رئیس پیشین ما به یک بانک خصوصی پیوسته و حالا همه به نظر می رسد که کمیسر پیشین، قوانین را نقض کرده و تمام اطلاعات را به کمیسیون نداده است.»

پیوستن ژوزه مانوئل باروسو، رئیس پیشین کمیسیون اروپا به بانک آمریکایی گلدمن ساکس هم با واکنش منفی مردم روبرو شده است.

کارل دولان، مدیر بخش اروپای سازمان شفافیت بین الملل، در این زمینه اظهار داشت: «این موارد موجب تقویت یک ایده خاص در بین مردم می شود. آن ایده این است که زمانی که کمیسری به بخش خصوص می رود احتمال وجود تضاد منافع زیاد است. به نظرم کمیسیون هم در زمینه وضع قوانین و هم اجرای آنها باید قویتر و جدی تر عمل کرد.»

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا از خانم کروز خواسته که صحت و سقم اطلاعات منتشر شده را مشخص کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شرح اجمالی اسناد افشاشده باهاما

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟