شرح اجمالی اسناد افشاشده باهاما

شرح اجمالی اسناد افشاشده باهاما
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اهمیت افشای اسناد باهاما چیست؟ جمعی از روزنامه نگاران وابسته به کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاری تحقیقی روز چهارشنبه برابر با ۲۱ سپتامبر با همکاری روزنامه آلمانی زبان زوددویچه تسایتونگ یک میلیون و ۳۰

اهمیت افشای اسناد باهاما چیست؟

آگهی

جمعی از روزنامه نگاران وابسته به کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاری تحقیقی روز چهارشنبه برابر با ۲۱ سپتامبر با همکاری روزنامه آلمانی زبان زوددویچه تسایتونگ یک میلیون و ۳۰۰ هزار سند محرمانه را درباره یک گریزگاه مالیاتی افشاکردند. در این اسناد نام مدیران و صاحبان حدود ۱۷۵ هزار شرکت و موسسه آمده است که بین سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۶ میلادی از این گزیرگاه مالیاتی بهره برده یا با آن در ارتباط بوده اند.

این روزنامه نگاران پژوهشگر البته تاکید کرده اند که استفاده از حساب های مالی خارجی ضرورتا غیرقانونی نیست. همچنین در توضیح آنان تصریح شده است که افشای نام شرکت ها یا افراد حقیقی به معنی آن نیست که آنان الزاما قوانین را نقض کرده اند.

آیا اسناد باهاما با دیگر افشاگری ها ارتباط دارد؟

افشای اسناد باهاما شامل اطلاعات گسترده ای درباره گریزگاه های مالیاتی است که این اطلاعات نیم میلیون نهاد خارجی را شامل می شود و نیز دربردارند داده هایی است که پیش تر نیز در اسناد پاناما منتشر شده بود.

کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاری تحقیقی این اسناد را در وب سایت خود قرار داده و امکان دانلود آن به صورت آزاد برای تمامی کاربران اینترنت وجود دارد.

نام کمیسیونر پیشین اتحادیه اروپا در اسناد باهاما

مهمترین نامی در اسناد باهاما دیده می شود نیلی کروس، سیاستمدار هلندی است که پیش تر کمیسیونر اتحادیه اروپا بوده است. وی در سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ میلادی مدیریت یک شرکت را برعهده داشته است. با این همه او که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ در اتحادیه اروپا اشتغال داشت، این مساله را علنی نکرده بود.

این شرکت برای عملیات مالی طراحی شده و در همین زمینه فعالیت داشته است. وکلای مدافع خانم کروس ضمن اعتراف به این موضوع گفته اند که نقش وی اجرایی نبوده است.

کشف اطلاعات

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکیرا به اتهام فرار مالیاتی در اسپانیا محاکمه می‌شود

«اسناد پاندورا»؛ ثروت مخفی رهبران جهان با ۱۲ میلیون سند افشا شد

قتل روزنامه‌نگار افشاگر؛ متهم با اقرار در دادگاه به ۱۵ سال زندان محکوم شد