NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

بانکدار سوئیسی: طرح «سوسیالیست‌های جوان» برای دریافت مالیات از ابرثروتمندان مثل یک «بمب اتمی» است

canva
canva Copyright super rich
Copyright super rich
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک بانکدار ارشد سوئیسی روز چهارشنبه با اشاره به نگرانی گسترده‌ای که در میان مشتریانش ایجاد شده، به رویترز گفت: «وضع مالیات بر ابرثروتمندان که توسط شاخه جوانان یکی از احزاب سیاسی اصلی سوئیس طرح شده، برای این کشور "بسیار خطرناک" است.»

آگهی

ابتکار سوسیالیست‌های جوان (JUSOs) که بازوی جوانان حزب چپگرای «سوسیال دموکرات‌» سوئیس است، طرح وضع مالیات ۵۰ درصدی بر ارث و هدایای بالای ۵۰ میلیون فرانک سوئیس (۵۹.۳۰ میلیون دلار) را پیشنهاد کرده است.

شاخه جوانان این حزب موفق شده که امضای کافی را برای به رأی گذاشتن این طرح جمع‌آوری کند و رای دهندگان سوئیسی احتمالاً تا اواخر سال ۲۰۲۶ میلادی نظر خود را در قالب یک همه‌پرسی درباره این پیشنهاد اعلام خواهند کرد.

شاخه جوانان این حزب می‌خواهد که ابرثروتمندان برای تامین مالی مبارزات علیه تغییرات آب و هوایی بیشتر تلاش کنند؛ با این وجود دولت سوئیس با پیشنهاد دریافت مالیات از آنها مخالف است.

فردریک روچات، شریک مدیریت بانک خصوصی Lombard Odier که حدود ۳۲۰ میلیارد فرانک سوئیس از دارایی‌های مشتریان را مدیریت می‌کند، به خبرنگاران در زوریخ گفت: «این طرح برای کشور ما به دلیل پیامدهای بالقوه آن بسیار خطرناک است. همین واقعیت ساده که چنین طرحی وجود دارد و درباره آن صحبت می‌شود و رأی‌گیری خواهد شد، برای حدود دو سال یک وضعیت عدم قطعیت بزرگ را ایجاد خواهد کرد.»

با این وجود میرجام هاستتمن، رئیس شاخه جوانان حزب سوسیال دموکرات به رویترز می‌گوید این همه‌پرسی باید تا اواخر سال ۲۰۲۶ برگزار شود.

روچات می‌گوید که این طرح، افراد بسیاری را به این فکر واداشته است که آیا باید «اقدامات اضطراری» را انجام دهند که به معنای «کوچ کردن از سوئیس» است.

او می‌افزاید: «از ژوئن سال جاری و به معنای واقعی کلمه، در ملاقات با هر مشتری، چه مشتریانی سوئیسی و چه مشتریان خارجی، این طرح موضوع اصلی گفتگو بوده است.»

بنا بر استدلال روچات، رونق اقتصاد سوئیس نه به شرکتهای بزرگش بلکه عمدتا به فعالیتهای شرکتهای تجاری کوچک و متوسط آن وابسته است که صادراتی به سراسر جهان دارند.

او می‌افزاید: «این ابتکار به معنای واقعی کلمه، یک بمب هسته‌ای برای شرکتهای تجاری کوچک و متوسط است که بهترین کیفیت تولید و صادرات محصولات در سوئیس را دارند و اکنون این خطر وجود دارد که این شرکت‌ها سوئیس را ترک کنند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مالک لورئال ثروتمندترین زن جهان شد؛ آشنایی با پولدارترین زنان فرانسه

تغییر قدرت در دنیای ثروتمندان؛ بمبئی بر تخت پادشاهی آسیا نشست

فهرست ۲۰ ثروتمند جهان در پایان سال ۲۰۲۳؛ بیشترین صعود و سقوط متعلق به چه کسانی بود؟