همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا؛ چه بر سر صنعت فولاد و اسکاتلند می آید؟

همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا؛ چه بر سر صنعت فولاد و اسکاتلند می آید؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

این روزها بازار بحث و تبادل نظر درباره ماندن یا نماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا داغ است.

این روزها بازار بحث و تبادل نظر درباره ماندن یا نماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا داغ است. روز ۲۳ ماه ژوئن شهروندان با شرکت در همه پرسی برای ادامه عضویت کشور در اتحادیه اروپا تصمیم می گیرند. گزارشگران برنامه «کندوکاو» به سراغ موافقان و مخالفان «برکسیت» رفته اند.

برخی از مردم بریتانیا، از اتحادیه اروپا خوششان می آید: بازار واحد، تجارت آزاد، سرمایه گذاری داخلی. برای گروهی دیگر، اتحادیه اروپا یعنی قوانین دست و پا گیر، بوروکراسی و ورود مهاجران ناخواسته.

آیا بریتانیا در آستانه فصل جدایی از اتحادیه اروپا قراردارد؟ پاسخ این پرسش به زودی در همه پرسی ۲۳ ماه ژوئن مشخص می کند. اگر بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود، انگلستان، ولز، ایرلند شمالی، و اسکاتلند هم عضو بلوک ۲۸ کشوری اتحادیه اروپا نخواهند بود. آیا جدایی از اتحادیه اروپا به معنی چشم پوشی از بازار واحد و انجام مذاکرات با دیگر کشورهای اتحادیه برای توافقنامه های تجاری است؟ چه بر سر کارگران اروپایی می آید که در بریتانیا کار می کنند؟ آیا نیاز به اجازه کار خواهند داشت یا اینکه مجبورند به کشورشان برگردند.

اکثر اسکاتلندی ها می گویند که بریتانیا باید از اتحادیه اروپا خارج شود. چون اسکاتلند بدنبال استقلال است و می خواهد پس از استقلال به عضویت اتحادیه اروپا در آید. به این ترتیب، پرسش برای آنها بر سر آینده اسکاتلند است.

بیشتر مردم در ولز جنوبی در همه پرسی ۲۳ ماه ژوئن شرکت می کنند. برخی از آنها معتقدند که ماندن در اتحادیه اروپا صنعت فولاد بریتانیا را که با مشکلات فراوانی روبروست، نجات خواهد داد. طرفداران خروج از اتحادیه اروپا می گویند که مقررات اتحادیه اروپا صنعت فولاد را به سوی نابودی می برد. انگیزه آنها از دادن رای «آری» به «برکسیت» خشم از دولت دیوید کامرون است. چون معتقدند دولت در نجات صنعت فولاد کوتاهی کرده است. مخالفت آنها در واقع رأی اعتراضی به نخست وزیری است که از ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا طرفداری می کند.

در این برنامه «کندوکاو» به اسکاتلند و ولز می رویم تا ببنییم موافقان و مخالفان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا چه نظری دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راه‌های مقابله اروپا با فرمان تعرفه گمرکی ترامپ چیست؟

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا؛ قماری بزرگ برای صنعت فولاد؟

همه پرسی «برکسیت» در بریتانیا؛ اسکاتلندی ها چه می خواهند؟