اتحادیه اروپا تحریمها علیه رئیس جمهوری بلاروس را لغو کرد

اتحادیه اروپا تحریمها علیه رئیس جمهوری بلاروس را لغو کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بخشی از تحریمها علیه بلاروس را لغو کردند. بر این اساس، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری و همچنین ۱۷۰ مقام این

آگهی

وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بخشی از تحریمها علیه بلاروس را لغو کردند. بر این اساس، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری و همچنین ۱۷۰ مقام این کشور از لیست تحریم ها خارج می شوند.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «اقدامات مثبتی در این کشور انجام گرفته و ما هم از آن استقبال می کنیم. در ماه های گذشته، مذاکرات درباره حقوق بشر در این کشور از سر گرفته شد و بلاروس هم نقش سازنده ای در منطقه و بخصوص در درگیریهای اوکراین ایفا کرد.»

فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان هم خواستار آزادی زندانیان سیاسی شد. او اظهار داشت: «نگرانیهای ما هنوز برطرف نشده است. اعلام کردیم که آزادی زندانیان سیاسی می تواند گامی مثبت برای بازسازی روابط باشد. بی تجربه هم نیستم و می دانم که شرایط در آینده نزدیک در بلاروس تغییر نمی کند. بنابراین با دقت وضعیت این کشور را زیر نظر داریم.»

دولت بلاروس در سال ۲۰۱۰ میلادی، بشدت مخالفان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری را سرکوب کرد. این امر واکنش مقامهای اروپایی و در نتیجه وضع تحریمها علیه این کشور را در پی داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازداشت سه خبرنگار زن در بلاروس به دلیل دسترسی به اخبار خبرگزاری دولتی

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟