کوزوو برای مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا آماده می شود

کوزوو برای مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا آماده می شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کوزوو با امیدواری بیشتری برای پیوستن به کشورهای اروپایی روبروست. روز سه شنبه، عیسی مصطفی رئیس دولت کوزوو و فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه

آگهی

کوزوو با امیدواری بیشتری برای پیوستن به کشورهای اروپایی روبروست. روز سه شنبه، عیسی مصطفی رئیس دولت کوزوو و فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی در استراسبورگ دیدار و تفاهم نامه همکاری و ثبات را امضا کردند. این تفاهم نامه نخستین گام پیش از شروع دور مذاکرات است.

عیسی مصطفی درباره لزوم مذاکرات پیش رو گفت: «تا ماه ژانویه امسال، شمار کوزوویی هایی که به کشورهای اروپایی بویژه آلمان مهاجرت می کردند چشمگیر بود. ما توانستیم سیل مهاجرت را مهار و حدود بیست هزار نفر از مهاجران را دوباره جذب کنیم. ما خود را متعهد ساخته ایم که زمینه بازگشت همه کسانی را که قصد بازگشت به کوزوو را دارند، فراهم سازیم.»

این در حالیست که مقامهای کوزوویی با نارضایتی اپوزیسیون مواجه هستند. مخالفان معتقدند که توافق اتحادیه اروپا با صربستان قدرت بیشتری به اقلیت صرب تبار در شمال کوزوو می دهد. در روزهای گذشته، برخی نمایندگان پارلمانی منطقه کوزوو در اعتراض به عادی سازی روابط با صربستان در مجلس گاز اشک آور پرتاب کردند.

کوزوو برای پیوستن به اتحادیه اروپا راه دشواری پیش رو دارد. پنج کشور عضو اتحادیه اروپا ، استقلال کوزوو از صربستان را هنوز برسمیت نشناخته اند. کوزوو هنوز در سازمان ملل متحد بعنوان کشور مستقل برسمیت شناخته نشده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟