اطلاعات مربوط به قبض برق یا گاز در اتحادیه اروپا

اطلاعات مربوط به قبض برق یا گاز در اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این برنامه سخن شما یکی از کاربران بنام پاتریک از لندن پرسیده است: «مبلغ قبض مصرف انرژی که ماه گذشته دریافت کردم خیلی بالا بود. به نظرم شرکتی که با

آگهی

در این برنامه سخن شما یکی از کاربران بنام پاتریک از لندن پرسیده است: «مبلغ قبض مصرف انرژی که ماه گذشته دریافت کردم خیلی بالا بود. به نظرم شرکتی که با آن قرارداد دارم، قیمتها را بالا برده است. چطور می توانم شکایت کنم؟»

نینا کودلکووا از اداره اطلاع رسانی در اروپا به این پرسش پاسخ می دهد: «می توانید از شرکتی که به شما گاز یا برق می رساند بخواهید به شما دقیقاً توضیح دهد چگونه صورت حساب شما را آماده کرده است. این شرکت موظف است به شما اطلاعات لازم برای محاسبه صورت هزینه ها را بدهد. اگر از پاسخی که دریافت می کنید راضی نباشید حق دارید شکایت خود را به اداره مستقلی که برای رسیدگی به شکایات خارج از دادگاه ها تعیین شده است، ارائه دهید. این گزینه حق شکایت بعدی به دادگاه را محدود نمی کند.»

خانم کودلکووا می افزاید: «براساس مقررات مربوط به برق و گاز، مصرف کننده ها باید به صورت رایگان صورت حساب و اطلاعات مربوط به آن را دریافت کنند، از جمله مقدار انرژی ای که مصرف کرده اند. اطلاعات واضح و روشن در باره تعرفه ها و شرایط دریافت خدمات باید در اختیار مصرف کننده قرار داده شود.»

«شرکت برق یا گاز باید حقوق مصرف کننده، نحوه شکایت، و نکات دیگر در ارتباط با قرارداد بین مصرف کننده و شرکت را به اطلاع مصرف کننده برساند. این اطلاعات می تواند همراه با صورت حساب ارسال شود و یا روی وبگاه شرکت قرار داده شود. حقوق شما در مقام مصرف کننده انرژی در اتحادیه اروپا باید در قوانین ملی کشورتان تصریح شود. برای کمک می توانید به اداره ملی ای که در کشورتان مسئول قیمتگذاری است مراجعه کنید زیرا این اداره وظیفه حفظ حقوق مصرف کننده در تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا را بر عهده دارد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها