میخائیل خودورکوفسکی نسبت به گزینه دیگری بر خط لوله جنوب اظهار تردید کرده است.

میخائیل خودورکوفسکی نسبت به  گزینه دیگری بر خط لوله جنوب اظهار تردید کرده است.
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تنها یکروز پس از لغو طرح احداث خط لوله گاز موسوم به “خط لوله جنوب” توسط روسیه، اتحادیه اروپا خواهان گسترش منابع تامین انرژی برای اروپا شده است

آگهی

تنها یکروز پس از لغو طرح احداث خط لوله گاز موسوم به “خط لوله جنوب” توسط روسیه، اتحادیه اروپا خواهان گسترش منابع تامین انرژی برای اروپا شده است. خط لوله مذکور بخاطر اختلافات میان اتحادیه اروپا و روسیه در مورد اوکراین به مانع برخورده است.

خانم کریستالینا گئورگیوا، کمیسر مسئول بودجه اتحادیه اروپا گفت: ما تصمیم روسیه را شنیدیم. این بر اهمیت عدم اتکای ما به یک منبع تامین گاز تاکید می کند. داشتن منابع متعدد انرژی برای اروپا بسیار مهم است.

میخائیل خودورکوفسکی، بازرگان روسی و یکی از منتقدین حکومت روسیه که ده سال در حبس بود، یکسال پس از رهایی از زندان ، نسبت به تصمیم رئیس جمهور روسیه اظهار تردید کرده است. او در یک اجلاس خبری با گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا گفت :این تحول را با علاقه دنبال کردم و با عده ای درمورد آن حرف زدم . تا این لحظه تصور نمی کنم این تصمیمی نهایی باشد زیرا راه حلهای دیگر، از نظر اقتصادی معنی نمی دهند.

روز دوشنبه، رئیس جمهور روسیه، در جریان دیدار از ترکیه اعلام کرد که بخاطر موانعی که در راه ایجاد خط لوله مذکور ایجاد شده، طرح احداث آنرا لغو کرده و بجای آن خط لوله ای که گاز تولیدی روسیه را از طریق ترکیه به جنوب اروپا برساند احداث خواهد شد. گفتگو در مورد جزئیات این طرح میان ترکیه و روسیه در جریان است، اما تصور کلی بر آن است که این صرفا اقدامی سیاسی است و جنبه اقتصادی آن اندک است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آثار توقف اجرای طرح ساوت استریم بر بازارهای انرژی اروپا

اسلواکی توافق مهاجرتی اتحادیه اروپا را اجرایی نمی‌کند

اردوغان: مسئول تنش‌های اخیر خاورمیانه نتانیاهو است؛غرب در برابر حمله اسرائیل به سفارت ایران سکوت کرد