اجلاس بریکس در برزیل و عملکرد اقتصادهای نوظهور

اجلاس بریکس در برزیل و عملکرد اقتصادهای نوظهور
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

با توجه به در پیش بودن اجلاس گروه بریکس در برزیل، در این برنامه «سخن شما» استفان از پاریس پرسیده است: «به نظر می رسد با وجود بحران اقتصادی، بازارهای در حال ظهور بهتر از دیگر بازارها عمل کرده اند. به همین خاطر اعضای گروه بریکس (BRICS) ششمین نشست خود را در برزیل برگزار خواهند کرد. چه کشورهایی عضو این گروه هستند؟

گونترام بی ولف، مدیر مرکز تحقیقات اقتصادی در بروکسل به این پرسش پاسخ می دهد. او می گوید: «کشورهای عضو بریکس یک همکاری غیر رسمی و آزاد میان برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را شامل می شود. اقتصاد این کشورها در ده سال گذشته رشد کرده است. تولید ناخالص داخلی آنها واقعا به شکل چشمگیری افزایش یافته و همزمان نسبت بدهی و نسبت قرضهایشان عموما کاهش یافته است. بنابراین آنها در کنار هم وضعیت بهتری در مقایسه با کشورهای پیشرفته ای دارند که با افزایش سطح بدهی ها و تولید ناخالص داخلی حتی پایین تر از گذشته روبرویند. بنابراین به یک معنا شاهد تغییر و انتقالی واقعی از کشورهای پیشرفته به کشورهای در حال ظهور هستیم.»

گونترام بی ولف می افزاید: «کشورهای بریکس قدرتشان افزایش یافته و از نظر قدرت اقتصادی حتی بیشتر از اقتصادهای پیشرفته قدرتمند شده اند. رشد آنها به علت سطوح توسعه ای بسیار متفاوتشان هنوز ادامه دارد. آنها جمعیت خیلی جوانی دارند و از نظر جمعیت شناختی خیلی متفاوتند و عطش زیادی به رشد، شغل ها و فرصت های جدید دارند. ایده اجلاس بریکس برای توافق روی برخی مسائل مشخص و شکل دادن به اجماعی در میان کشورهای عضو برگزار می شود. اما دسترسی به این هدف برای این گروه از کشورها آسان نیست بخاطر اینکه آنها گروهی از کشورهای بسیار متنوعی هستند حتی خیلی متنوع تر از کشورهای اتحادیه اروپا. آنها از قاره های بسیار متفاوتی می آیند که سنت های بسیار مختلف دارند و از نظر اقتصادی ساختارهای بسیار متفاوتی دارند. البته آنها منافع مشترکی هم دارند همانند دسترسی به بازارها یا مسئله انرژی و مواد خام که برای آنها خیلی مهمتر از بسیاری از اقتصادهای پیشرفته است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها