روشهای آگاهی از حقوق شهروندی در اروپا

روشهای آگاهی از حقوق شهروندی در اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شهروندی از لندن در برنامه این هفته «سخن شما» پرسیده است:« سال 2013 در اروپا سال شهروندان نام گذاری شده است. از چه راهی می توانم در مورد حقوق خودم بعنوان یک شهروند اروپایی اطلاعات بیشتری بدست آورم؟”

ییلوا تی وِ اوس مدیر روابط عمومی کمیسیون اروپا پاسخ می دهد:«سه راه وجود دارد تا بیشتر از حقوق شهروندی خود در اتحادیه اروپا آگاهی داشته باشید. بسته به شرایط و میل خودتان می توانید یکی از این سه راه را امتحان کنید.

اول از همه اگر مایلید بصورت آنلاین یا از طریق گوشی تلفن هوشمند خود اطلاعات لازم را دریافت کنید، در ابتدا باید سری به سایت «یور یوروپ» بزنید که یک سایت مشورتی حاوی اطلاعات کاربردی جالب در مورد حقوق مصرف کننده، حقوق شخص سفر کننده، حقوق محصلی و دانشجویی و همچنین حقوق کارگری است.

گزینه دیگر اگر ترجیح می دهید اطلاعات شخصی بیشتری داشته باشید تماس با مرکز اروپای مستقیم است که یک بخش خدماتی است و به زبان خودتان به سئوال شما پاسخ می دهد و معمولا پاسخ انواع پرسشهای مرتبط با اطلاعات عمومی حقوق شهروندی را از پیش آماده دارد.

راه سوم، اگر بیشتر تماسهای حضوری را ترجیح می دهید مراجعه به یکی از پانصد مرکزاطلاعاتی اروپای مستقیم در سراسر اروپاست. آنها با کمال میل آمادگی دارند تا به شما کمک کنند تا با حقوق خود بیشتر آشنا شوید و مشکل یا نگرانی تان برطرف شود.»

برای اطلاعات بیشتر درباره اتحادیه اروپا با مرکز اطلاعات اروپای مستقیم در شهر یا منطقه خود به این شماره تماس بگیرید 0080067891011 یا از پایگاه اینترنتی europedirect.europa.eu بازدید کنید.

اگر مایلید سوال مورد نظر خود را در برنامه «سخن شما» مطرح کنید لطفا روی گزینه زیر کلیک کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها