بازار مشترک اروپا چه مزایایی برای شهروندان اروپایی دارد؟

بازار مشترک اروپا چه مزایایی برای شهروندان اروپایی دارد؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در برنامه این هفته سخن شما، آنیا، از برلین پرسش خود را از طریق ای میل فرستاده است و می پرسد: “بازار مشترک اروپا بیست سالگی خود را جشن می گیرد. می خواستم بدانم چه مزایایی برای ما شهروندان اروپایی به ارمغان آورده است؟”

رجینا باستوس، نماینده پارلمان اروپا و عضو حزب مردم اروپا به این پرسش پاسخ می دهد:
در طول این بیست سال، پیشرفت های فوق العاده ای برای شهروندان وشرکت های اروپایی حاصل شده است. شهروندان از قیمت های پایین تر و کیفیت بهتری بهره مند هستند. دسترسی بیشتری به خدمات دارند و می توانند به همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنند و هر جا دوست دارند زندگی و کار کنند. این آزادی حرکت دستاورد بزرگی است و زندگی شهروندان را خیلی ساده کرده است. شرکت های اروپایی هم، به یک بازار، با پانصد میلیون مصرف کننده دسترسی دارند.

البته مشکلاتی هم وجود دارد. شهروندان و شرکت های اروپایی دقیقا نمی دانند دارای چه حقوقی هستند. برای مثال: برای تعویض پلاک های خودرو در یک کشور دیگر عضو اتحادیه، باید روند دشوار و طولانی را پشت سر گذاشت. پس گرفتن هزینه های درمانی که در یک بیمارستان واقع در یک کشور دیگر عضو پرداخت کرده اند، هنوز پیچیده است. باز کردن یک حساب بانکی ساده، گاهی اوقات دردسر ساز است. برای مثال یک دانشجوی اراسموس که از پرتغال می آید و می خواهد در بلژیک اقامت کند، برای باز کردن حساب بانکی به یک مدرک برای اثبات محل اقامت احتیاج دارد و مالک آپارتمان هم برای امضای اجاره نامه از او یک چک بانکی می خواهد.

این مسائلِ بسیار ساده، هنوز باعث مشکلاتی هستند و باید برطرف شوند تا بازار مشترک اروپا عملکرد مناسبتری داشته باشد. دلیل این موانع کوچک، عمدتا فقدان اطلاعات شهروندان از حقوق خود می باشد. پیچیدگی این مسائل کوچک و ساده را باید از بین ببریم. برای رفع این مشکلات کوچک به یک اراده سیاسی احتیاج است تا قوانین و دستورات لازم صادر شود و بازار مشترک بتواند به بهترین نحو عمل کند. باید این مشکلات را حل کرد.”

شما هم می توانید پرسش های مورد نظر خود را از طریق سایت یورونیوز با ما در میان بگذارید. لطفاً روی لینک زیر کلیک کنید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها