خطرات ناشی از جدایی طلبی در اروپا

خطرات ناشی از جدایی طلبی در اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تعدادی از مناطق اروپا، آرزوهای بلندپروازانه استقلال دارند. بحران مالی باعث افزایش تنش با دولت ها شده است، به ویژه در مناطقی که سهم بالایی در تامین بودجه کشور دارند و می خواهند پول مالیات خود را پس بگیرند.

“گی ورهوفشتات” نخست وزیر پیشین بلژیک، با همکاری “دانیل کوهن بِندیت” کتابی نوشته است و خواستار فدرالیسم هر چه بیشتر اتحادیه اروپا است. امری که باعث تضعیف دولت ها خواهد شد.

آیا زمان آن رسیده که تحت پوشش یک اتحادیه اروپای هر چه قویتر، استان های اروپا استقلال بیشتری بدست بیاورند؟ آیا به این ترتیب خواسته های استقلال طلبانه مهار خواهند شد یا اینکه برعکس هرج و مرج افزایش پیدا می کند؟ آیا یک اروپای فدرال می تواند پاسخگوی آرمان های استقلال طلبانه باشد؟

مهمانان این برنامه 25 ثانیه: – “کریستیان وِنینگ“، دبیر کل اتحادیه فدرالیست اروپا، که چندی پس از جنگ جهانی دوم تاسیس شد و برای غلبه بر اختلافات در اروپا به وحدت، و تنوع اعتقاد دارد، – “مارک گوئررو ای تاراگو” مسئول روابط بین المللی حزب ملیگرای، همگرایی دموکراتیک کاتالونیا و همچنین معاون ائتلاف لیبرال ها و دموکرات ها برای اروپا، – “سونی کاپور” مدیر بنیاد پژوهشی موسوم به “ری دیفاین” (Re-Define) که معتقد است پیشبرد سیاست های هویتی، راه حل بهتری برای توافق با دولت های ملی است و هشدار می دهد استقلال تمام عیار ممکن است باعث یک فاجعه سیاسی و اقتصادی شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مخالفان و موافقان اتحادیه اروپا چه بیمها و امیدی دارند؟

چرا با وجود کمک مالی اتحادیه اروپا به کشورهای فقیر، مهاجران اقتصادی راهی اروپا می شوند؟

ماندن یا نماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا چه پیامدهایی برای طرفین خواهد داشت؟