میهمان ناخوانده در گوش یک زن تایوانی که از شنیدن صداهای عجیب و غریب کلافه شده بود

عکس تزئینی
عکس تزئینی Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پزشکان در تایوان با تعبیه یک لوله مکنده در داخل دستگاه اتوسکوپ برای بیرون آوردن یک عنکبوت کوچک و پوسته سخت آن استفاده کردند.

آگهی

یک زن ۶۴ ساله به مدت چهار روز تمام در گوش چپ خود مرتبا صداهای عجیب و غریبی همچون صدای ضربه، کلیک و خش خش می‌شنید.

این صداهای بی‌وقفه باعث شده بود تا خواب از چشمان او ربوده شود و با مشکل مواجه شود.

او در نهایت با مراجعه به یک کلینیک تخصصی گوش، حلق و بینی متوجه شد که یک عنکبوت کوچک در کانال گوش چپ او جا خوش کرده و بخش اسلکت بیرونی این حشره نیز در کنارش است.

پزشکان تایوانی با تعبیه یک لوله مکنده در داخل دستگاه اتوسکوپ (گوش بین) توانستند عنکبوت و اسکلت بیرونی آن را از گوش این بیمار خارج کنند.

پزشکان توصیه می کنند تا برای بیرون آوردن حشرات بزرگتر از داخل گوش، ابتدا از الکل یا یک مایع بی‌حس کننده موضعی استفاده شود تا در وهله اول حشره از بین برود و از اینطرف و آن طرف رفتن حشره و آسیب رساندن به گوش جلوگیری به عمل آید؛ مگر اینکه پرده گوش بیمار سوراخ شده باشد.

در تایوان، اینکه حشره‌ای به داخل گوش یک فرد برود بسیار رایج است چرا که در یک منطقه گرمسیری واقع شده است.

به گفته یکی از اعضای تیم معالج، در برخی موارد، حشره ممکن است به پرده گوش آسیب برساند و باعث سوراخ شدن پرده گوش شود و عوارضی نیز پیش بیاید، اما در مورد این خانم، حشره بسیار کوچک بود بنابراین به پرده گوش وی آسیبی وارد نکرد.

عنکبوت کوچک و اسکلت بیرونی آن در داخل گوش زن تایوانی

بر اساس مطالعه‌ای که در «مجله پزشکی خانواده و مراقبت‌های اولیه /Journal of Family Medicine and Primary Care » منتشر شده است، پزشکان و پزشکان اورژانس اغلب بیمارانی داشته‌اند که بواسطه شغلی که داشتند یک «جسم خارجی» وارد کانال گوش آن‌ها شده است. این اجسام خارجی می‌تواند هر چیزی از یک تکه پنبه یا دانه گرفته تا حشرات زنده باشند.

یک مطالعه جداگانه از محققان دانشگاه سینسیناتی آورده است که در حالی که در اکثر موارد ورود حشرات به کانال گوش خوش خیم هستند، «تعداد اندکی از بیماران با عوارضی از جمله عفونت، کاهش شنوایی و شکایات دهلیزی مرتبط با جسم خارجی» روبرو میشوند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بنا بر توصیه متخصصان، افراد نباید سعی کنند با انگشت خود یا با گوش پاکن کن هر گونه حشره ای را از گوش خود خارج کنند.

طبق گفته کلینیک مایو در ایالات متحده، اگر سوراخی در پرده گوش وجود نداشته باشد، می توانید الکل یا روغن را داخل گوش بریزید تا حشره به بیرون شناور شود.

در غیر این صورت، هرکسی که مشکوک به وجود حشره در گوش خود است باید به متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کند تا از خطر عوارض جلوگیری شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا عنکبوت‌ها در تارهای خودشان گرفتار نمی‌شوند؟

تحول در تولید الیاف طبیعی؛ محققان ژنتیک توانستند از کرم ابریشم تارعنکبوت تولید کنند

چرا بهتر است عنکبوت‌ها را به جای رها کردن در طبیعت در خانه‌های خودمان نگهداری کنیم؟