کره جنوبی تولید و فروش گوشت سگ را ممنوع کرد

مزرعه تولید گوشت سگ در کره جنوبی
مزرعه تولید گوشت سگ در کره جنوبی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پارلمان کره جنوبی روز سه‌شنبه ۹ ژانویه (۱۹ دی) در تصمیمی تاریخی ممنوعیت تولید و فروش گوشت سگ را تصویب کرد.

آگهی

اگرچه تنها اقلیت کوچکی از مردم در کره جنوبی هنوز گوشت سگ مصرف می‌کنند، با این حال این غذای سنتی موضوع انتقاد شدید رسانه‌های خارجی و حامیان حقوق حیوانات بوده است. در سال‌های اخیر، نسل‌های جوان این کشور نیز به کارزارها برای اعلام ممنوعیت آن پیوسته‌اند.

لایحه جدید ذبح، پرورش و فروش گوشت سگ برای مصرف انسانی را از سال ۲۰۲۷ غیرقانونی اعلام می‌کند و مجازاتی معادل دو تا سه سال زندان برای آن در نظر گرفته است. این لایحه با این حال هیچ جریمه‌ای را برای خوردن گوشت سگ تعیین نکرده است.

بررسی های اخیر نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مردم کره جنوبی خواهان ممنوعیت گوشت سگ هستند و اکثریت آنها دیگر آن را نمی‌خورند. این در شرایطی است که از هر سه نفر در کره جنوبی، یک نفر با وجود اینکه آن را مصرف نمی‌کند همچنان با این ممنوعیت مخالف است.

هیچ داده رسمی معتبری در مورد میزان دقیق مصرف گوشت سگ در کره جنوبی وجود ندارد. فعالان و کشاورزان می‌گویند که سالانه صدها هزار سگ برای گوشت سلاخی می‌شوند. در سال ۲۰۲۲ آمارهای یک سازمان رسمی کره‌ جنوبی نشان داد سالانه بیش از نیم میلیون سگ در سراسر این کشور برای غذا پرورش می‌یابند و ۱۶۰۰ رستوران گوشت سگ می‌فروشند.

به گفته وزارت کشاورزی کره جنوبی، تا فوریه سال ۲۰۲۲ تعداد ۱۱۵۶ مزرعه پرورش سگ برای گوشت و ۳۴ کشتارگاه برای آن وجود داشته است.

در لایجه مصوب پارلمان یک مهلت سه ساله برای صنایع مرتبط داده شده تا آنان بتوانند فرایند گذار و تعطیلی را طی کنند و به گزینه‌های کسب و کار جایگزین روی بیاورند. سپس از سال ۲۰۲۷ مقابله فعال با فعالان باقیمانده این صنعت شروع خواهد شد.

پارلمان کره جنوبی با ۲۰۸ رای موافق در برابر صفر رای موافق این لایحه را تصویب کرده است و متن مصوب پس از تأیید هیئت وزیران و امضای رئیس‌جمهور به قانون تبدیل خواهد شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در متن لایحه آمده است: «این قانون کمک به تحقق ارزش‌های حقوق حیوانات و احترام به زندگی و همزیستی مسالمت‌آمیز بین انسان و حیوانات را به عنوان هدف دنبال می‌کند.»

گروه‌های حامی حقوق حیوانات این اقدام را «پیروزی تاریخی» عنوان کرده‌اند. این در حالی‌ است که مزرعه‌داران سگ از تصویب این لایحه ابراز نارضایتی کرده‌اند و قرار است تجمعاتی اعتراضی برگزار کنند. 

آنها می‌گویند خوردن گوشت سگ یک انتخاب شخصی و یک فرهنگ غذایی است و از این رو دولت نباید در آن دخالت کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تجارت پرسود گوشت سگ در ویتنام؛ دستگیری یک زوج برای مسموم کردن ده‌ها سگ و گربه

ویدئو؛ راهپیمایی مخالفان و موافقان خوردن گوشت سگ در کره

مقامات ویتنامی به پایتخت‌نشینان هانوی: گوشت سگ نخورید