کره جنوبی تا پایان سال مصرف گوشت سگ را ممنوع می‌کند

فعالان حقوق حیوانات تظاهراتی را در مخالفت با فرهنگ سنتی کره جنوبی در خوردن گوشت سگ در سئول برگزار کردند. ژوئیه ۲۰۲۳
فعالان حقوق حیوانات تظاهراتی را در مخالفت با فرهنگ سنتی کره جنوبی در خوردن گوشت سگ در سئول برگزار کردند. ژوئیه ۲۰۲۳ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کره جنوبی قصد دارد تولید، فروش و خوردن گوشت سگ را ممنوع کند. اما خوردن گوشت سگ در کره جنوبی چقدر رایج است؟

آگهی

کره جنوبی در حال برنامه ریزی بری پایان دادن به رویه بحث برانگیز خوردن گوشت سگ است. 

اگرچه تنها اقلیت کوچکی از مردم در کره جنوبی هنوز گوشت سگ مصرف می‌کنند، اما این سنت باستانی موضوع انتقاد شدید رسانه‌های خارجی و حامیان حقوق حیوانات بوده است. حالا هم جوان‌ترها به کمپین‌هایی برای حمایت این ممنوعیت‌ها پیوسته‌اند.

در یک جلسه توجیهی در ۱۷ نوامبر، دولت کره جنوبی اعلام کرد که قصد دارد در سال جاری قانون ویژه‌ای را برای ممنوعیت پرورش، ذبح، توزیع و فروش سگ به عنوان غذا وضع کند. 

به عنوان بخشی از این قانون، سگ‌ها از قانون دام این کشور مستثنی خواهند شد و بدین ترتیب وضعیت آنها به عنوان «حیوانات همراه» به رسمیت شناخته خواهد شد. 

مصرف گوشت سگ در کره جنوبی چقدر رایج است؟

سال ۲۰۲۲، شرکت توزیع‌کننده ملی کره جنوبی اعلام کرد که بیش از نیم میلیون سگ در سراسر این کشور برای غذا پرورش داده می‌شوند و هزار و ۶۰۰ رستوران گوشت سگ می‌فروشند. 

طبق اعلام وزارت کشاورزی، خواربار و امور روستایی کره جنوبی تا فوریه سال گذشته، هزار و ۱۵۶ مزرعه پرورش سگ برای مصرف گوشت آن و ۳۴ کشتارگاه برای ذبح آن وجود داشته است. 

حالا دولت یک مهلت سه ساله در نظر گرفته است تا به این صنعت اجازه گذار و تغییر داده شود. به این ترتیب ممنوعیت‌ها هم از سال ۲۰۲۷ آغاز خواهد شد. دولت در این سال‌های گذار صنعت هم کمک‌هایی به صاحبان این کسب و کارها ارائه خواهد داد. 

آيا ممنوعیت گوشت سگ در کره جنوبی ممکن است تصویب شود؟

حزب محافظه کار حاکم بر مردم کره جنوبی پشت پرده آخرین درخواست‌ها برای ممنوعیت خوردن گوشت سگ قرار دارد. بزرگترین رقیب آنها، حزب دموکرات هم گفته است که از این ممنوعیت‌ها حمایت خواهد کرد. 

با توجه به اینکه انتخابات در آوریل ۲۰۲۴ در پیش است، بنابراین بعید است که نتیجه این تصمیم از مسیر خود خارج شود. 

یک نظرسنجی که سال ۲۰۲۳ توسط گروه حقوق حیوانات انجمن بین‌المللی انسانی کره جنوبی (Korea HSI) و آژانس تحقیقاتی «نیلسن آی‌کیو» انجام شد نشان می‌دهد که ۵۷ درصد از هزار و ۵۰۰ پاسخ دهنده از ممنوعیت مصرف گوشت سگ حمایت کرده‌اند. 

کیم جونگ کیل در دامداری پرورش سگ های خود در پیونگ‌تائک، کره جنوبی
کیم جونگ کیل در دامداری پرورش سگ های خود در پیونگ‌تائک، کره جنوبیAP Photo

بیش از ۸۶ درصد از بزرگسالان مورد بررسی صرف نظر از اینکه در گذشته گوشت سگ خورده‌اند یا خیر، پاسخ داده‌اند که در آینده قصدی برای خوردن گوشت سگ ندارند.

همچنین نتایج این نظرسنجی افزایش ادراک منفی از گوشت سگ در بین افراد ۴۰ تا ۵۰ ساله و افزایش اجماع درباره نیاز به حفاظت از حیوانات را نشان می‌دهد. 

با این حال، مخالفت‌های شدیدی هم با این طرح وجود داشته است. یک گروه صنعتی در مقابل ساختمان مجلس ملی در سئول در مخالفت با این طرح تجمع کردند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رونامه «هانکیوره» کره جنوبی به نقل از مخالفان نوشت که آنها می‌گویند که این قانون، «حق اساسی مردم برای خوردن غذا را سلب می‌کند» و «در حمایت از کشاورزان و دامداران شکست می‌خورد».

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کره شمالی خواستار آمادگی نظامی در برابر «هرگونه تحریک دشمن» شد

تجارت پرسود گوشت سگ در ویتنام؛ دستگیری یک زوج برای مسموم کردن ده‌ها سگ و گربه

پایان احتمالی تغییر ساعت در اروپا؛ آیا جلو کشیدن ساعت باعث صرفه‌جویی در انرژی می‌شود؟