مردم کدام کشورهای اروپایی بیشترین نگرانی را از تغییرات آب و هوایی دارند؟

معترضان با بنری با مضمون «سیاره B وجود ندارد» در جریان اعتصاب دانش آموزان مدارس به عنوان بخشی از جنبش «جمعه ها برای آینده» در آلمان له تاریخ پنجم آوریل ۲۰۱۹
معترضان با بنری با مضمون «سیاره B وجود ندارد» در جریان اعتصاب دانش آموزان مدارس به عنوان بخشی از جنبش «جمعه ها برای آینده» در آلمان له تاریخ پنجم آوریل ۲۰۱۹ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

۶۸ درصد از شهروندان یکی از کشورهای اروپایی معتقدند که به دلیل تغییرات آب و هوایی آواره خواهند شد.

آگهی

طبق یک مطالعه تازه، هفت نفر از هر ۱۰ نفر پیش‌بینی می‌کنند که تغییرات آب و هوایی در ۱۰ سال آینده «تأثیرات شدیدی» بر محل زندگی آن‌ها خواهد گذاشت.

یک شرکت چندملیتی به نام «ایپسوس» که در حوزه بازار تحقیق می‌کند، نتیجه ارزیابی خود از حس فعلی مردم نسبت به تغییرات آب و هوایی و دیدگاه آن‌ها را نسبت به اقدامات دولت‌ها برای مقابله با این پدیده منتشر کرد.

این افکارسنجی در آستانه برگزاری کنفرانس تغییرات آب و هوایی «کوپ-۲۸» انجام شده است. کوپ-۲۸ آخر همین هفته در شهر دبی برگزار خواهد شد و ۱۶۷ رهبر جهان در آن شرکت خواهند داشت.

در ادامه این مطلب با نظرات مردم اروپا در مورد تأثیرات آب و هوایی و آینده کشورشان بیشتر آشنا خواهید شد.

کدام کشورهای اروپایی در حال حاضر اثرات تغییرات آب و هوایی را تجربه کرده‌اند؟

تظاهرات در هلند به تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۲۳ و دست‌نوشته‌ای با مضمون «اقلیم را با بمب اتم نزنید»
تظاهرات در هلند به تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۲۳ و دست‌نوشته‌ای با مضمون «اقلیم را با بمب اتم نزنید»آسوشیتدپرس

ایپسوس از بیش از ۲۴ هزار بزرگسال در ۳۱ کشور جهان در مورد دیدگاهشان در مورد تغییرات آب و هوا سؤال کرد. شهروندان کشورهای اروپایی که در این نظرسنجی شرکت داشتند شامل کشورهای بلژیک، فرانسه، آلمان، بریتانیا، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، هلند، لهستان، اسپانیا، سوئد و ترکیه بودند.

این مطالعه نشان داد که تقریبا شش نفر از هر ۱۰ نفر در سراسر جهان تأثیر شدید تغییرات آب و هوایی را در منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند حس کرده‌اند - اگرچه شدت این میزان در هر کشور با کشور دیگر بسیار متفاوت است.

در بین کشورهای اروپایی، این کشور ترکیه بود که صدر فهرست قرار گرفت،‌ به طوری که ۷۹ درصد از پاسخ دهندگان اعتقاد دارند که تغییرات آب و هوایی همین حالا هم تاثیرات جدی بر محل زندگی آن‌ها داشته است.

دو سوم (۶۶ درصد) افرادی که در ایتالیا و اسپانیا زندگی می‌کنند نیز گفته‌اند که این عوارض شدید بوده است.

تنها در دو کشور بریتانیا و سوئد است که کمتر از دو پنجم افراد (به ترتیب ۳۴ درصد و ۲۴ درصد) معتقدند که تغییرات اقلیمی عوارض شدیدی در زندگی آن‌ها داشته است.

تغییرات آب و هوایی در دهه آینده چه تأثیری خواهد داشت؟

اگر مدت زمان تاثیرپذیری از تغییرات اقلیمی را در بازه بلندمدت‌تری در نظر بگیریم، آن وقت در می‌یابیم که تعداد افرادی که انتظار دارند تغییرات آب و هوایی در ۱۰ سال آینده تأثیر شدیدی بر محل زندگی آنها داشته باشد، به عدد ۷۱ درصد در میانگین جهانی می‌رسد.

علاوه بر این، حدود دو پنجم از مردم این ۳۱ کشور انتظار دارند که طی ۲۵ سال آینده از خانه‌های خود آواره شوند. در بین این کشورها، بالاترین سطح نگرانی با ۶۸ درصد به ترکیه و ۶۱ درصد به برزیل تعلق دارد.

لارِن دمار، یکی از مدیران ارشد موسسه «ایپسوس / Ipsos» می‌گوید: «در حالی که رهبران جهان در اجلاس کوپ-۲۸ گرد هم می‌آیند، این نظرسنجی یک واقعیت تلخ را نشان می‌دهد. از این جهت که اکثر مردم نه تنها شاهد تأثیرات شدید تغییرات آب و هوایی هستند، بلکه برای تشدید آن آماده می‌شوند.»

در بین این ۳۱ کشور، آن‌هایی که کمترین نگرانی را دارند همگی اروپایی هستند - در بریتانیا، لهستان، سوئد، آلمان و هلند، تنها یک نفر از هر چهار نفر پیش‌بینی می‌کنند گه احتمالا باید از محل زندگی کنونی خود نقل مکان کنند.

آیا دولت های اروپایی اطلاعات کافی در مورد تغییرات آب و هوایی ارائه می‌دهند؟

وقتی صحبت از اطلاع رسانی دولت‌ها در مورد تغییرات آب و هوایی می‌شود، کشورهای اروپایی رتبه ضعیفی دارند.

در پاسخ به این سوال که دولت‌ها تا چه میزان مردم خود را در مورد تاثیرات بالقوه تغییرات آب و هوایی آگاه می‌سازند، ۲۹ درصد مجارستانی‌ها پاسخ دادند که «اصلا» و ۴۵ درصد دیگر هم گفتند «خوب نیست».

در اسپانیا، لهستان، ترکیه و ایتالیا، بیش از ۷۰ درصد مردم فکر می‌کنند که دولت آن‌ها به اندازه کافی برای برای اطلاع‌رسانی در مورد تغییرات اقلیمی تلاش نمی‌کند.

آیا کشورهای اروپایی به اندازه کافی برای مقابله با تغییرات اقلیمی تلاش می‌کنند؟

عکس تزئینی از تغییرات اقلیمی در جهان
عکس تزئینی از تغییرات اقلیمی در جهانکانوا

تنها ۳۶ درصد از شهروندان در سراسر جهان معتقدند که دولت آن‌ها سخت تلاش می‌کند تا با تغییرات آب و هوایی مقابله کند.

در اروپا، پایین‌ترین جایگاه متعلق به کشور بلژیک است؛ جائیکه تنها ۲۲ درصد از مردم آن اقدامات دولت را کافی می‌دانند و پس از آن ترکیه، فرانسه و لهستان با ۲۳ درصد قرار دارند.

آگهی

هلند بالاترین رتبه را در بین کشورهای اروپایی دارد؛ به طوری که ۴۴ درصد از مردم آن فکر می کنند دولت کشورشان سخت تلاش می‌کند تا با تغییرات آب و هوایی مقابله کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کوپ۲۸؛ چه انتقادهایی به میزبانی دبی از نشست تغییرات اقلیمی وارد است؟

منافع و بلوک‌بندی‌های کشورها چگونه کنفرانس آب و هوایی «کوپ ۲۸» را در دبی تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؟

نتایج نظرسنجی از مردم اتحادیه اروپا؛ افت دغدغه تورم و انرژی و افزایش بیم از مهاجران و گرمایش زمین