نتایج نظرسنجی از مردم اتحادیه اروپا؛ افت دغدغه تورم و انرژی و افزایش بیم از مهاجران و گرمایش زمین

تورم
تورم Copyright CANVA
Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مرکز افکارسنجی یوروبارومتر که زیر نظر کمیسیون اروپا فعالیت می‌کند، نشان می‌دهد که در فاصله زمستان تا بهار گذشته، تامین انرژی و ذخیره گاز از میان پنج دغدغه اصلی شهروندان اتحادیه خارج شده است.

آگهی

نتایج این نظرسنجی که طی ماه‌های مه و ژوئن در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا انجام شده، حاکیست که تورم و افزایش هزینه‌های زندگی با وجود کاهش ۵ واحد درصدی نسبت به زمستان همچنان دغدغه اصلی اکثریت شهروندان اتحادیه اروپاست.

اوضاع بین‌المللی نیز که برای اتحادیه اروپا بیش از هر عاملی تحت تاثیر تهاجم نظامی روسیه به اوکراین همچون زمستان گذشته دومین دغدغه اصلی شهروندان اتحادیه است. 

هر چند این نگرانی طی دو فصل گذشته کاهش یافته ولی در مقایسه با دغدغه تورم که در زمستان نگرانی اصلی ۳۲ درصد مردم و در بهار دغدغه عمده ۲۷ درصد شهروندان بوده، افت کمتری را تجربه کرده و از ۲۸ به ۲۵ درصد رسیده است.

نتایج نظرسنجی یوروبارومتر در زمستان نشان می‌داد که ۲۶ درصد شهروندان اتحادیه اروپا به طور خاص نگران تامین سوخت و انرژی مورد نیاز خود بوده‌اند اما این نسبت در بهار گذشته با ۱۰ واحد درصد کاهش به ۱۶ درصد رسیده است که هم می‌تواند ناشی از مدیریت موفق اتحادیه اروپا در زمستان گذشته و هم متاثر افزایش دمای هوا باشد. 

بر این اساس، عرضه کافی انرژی و سوخت که سومین نگرانی عمده مردم اتحادیه اروپا در زمستان گذشته بوده در بهار به رتبه ششم تنزل کرده است. 

با وجود افت نگرانی شهروندان اتحادیه اروپا در قبال تورم، شرایط بین‌المللی، عرضه کافی انرژی و حتی وضعیت اقتصادی، دغدغه تعداد بیشتری از مردم اتحادیه اروپا به بحران مهاجران خارجی و گرمایش زمین معطوف شده است.  

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

نتایج نظرسنجی بهاری یوروبارومتر که روز دوشنبه منتشر شده، حاکیست که ۲۴ درصد شهروندان اتحادیه اروپا نگرانی تبعات بحران فزاینده مهاجران خارجی هستند، این نسبت در زمستان تنها ۱۷ درصد بوده است. بدین ترتیب، دغدغه بحران مهاجرت از رتبه ششم در زمستان به جایگاه سوم در بهار ارتقاء پیدا کرده است. 

همزمان، نگرانی‌های زیست محیطی شهروندان اتحادیه اروپا هم در فاصله زمستان و بهار گذشته افزایش یافته که بخشی از آن می‌تواند ناشی از تغییر فصل و نزدیک شدن به تابستان گرم باشد. در هر صورت، تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین چه در زمستان و چه در بهار، چهارمین نگرانی اصلی مردم اتحادیه اروپا بوده و به ترتیب دغدغه عمده ۲۰ و ۲۲ درصد شهروندان این اتحادیه بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مردم کدام کشورهای اروپایی بیشترین نگرانی را از تغییرات آب و هوایی دارند؟

تانک مجهز به هوش مصنوعی؛ آلمان و فرانسه قرارداد تسلیحاتی چند میلیارد یورویی امضا کردند

ماکرون در هشدار به رهبران قاره سبز:بقای اروپا بسته به انتخاب‌های ماست؛ نباید دست‌نشانده آمریکا باشیم