NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

مشعل بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ در دستان جکی چان 

جکی چان
جکی چان Copyright Chiang Ying-ying/Copyright 2019 The AP. All rights reserved.
Copyright Chiang Ying-ying/Copyright 2019 The AP. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حدود ۴ هزارو و ۴۰۰ ورزشکار پارالمپیک در خیابان شانزلیزه «رژه» خواهند رفت. این رژه بخشی از مراسم افتتاحیه پارالمپیک پاریس است که توسط الکساندر اکمن سوئدی طراحی شده است.

آگهی

پس از المپیکی فراموش نشدنی پاریس حالا همه چشم‌ها به بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ است. مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها روز چهارشنبه ۲۸ اوت برگزار می‌شود. هزاران ورزشکار از ۱۸۴ هیئت بین‌المللی در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.  

مراسم افتتاحیه پارالمپیک نیز مانند مراسم افتتاحیه المپیک برای نخستین بار بیرون از ورزشگاه، داخل محیط شهری یعنی میدان کنکور پاریس برگزار می‌شود. 

توماس جولی، مدیر هنری این مراسم می‌گوید: «مشتاقانه منتظرم این نمایش را از خیابان شانزلیزه تا میدان کنکورد به اجرا درآورم. این مراسم قلب پاریس را با اجراهایی که تا به حال دیده نشده‌اند، متحول خواهد کرد.»

او می‌افزاید: «این مراسم ورزشکاران پارالمپیک و ارزش‌هایی که آن‌ها نماینده آن هستند را به نمایش خواهد گذاشت. نمایشی که تماشاگران و بینندگان تلویزیونی در سراسر جهان را حول روح منحصر به فرد بازی‌های پارالمپیک متحد خواهد کرد.»

این بار جولی از طراح رقص سوئدی الکساندر اکمن کمک گرفته است تا یک بار دیگر قوانین مرسوم در مراسم‌های تشریفاتی را به چالش بکشد. اکمن تصمیم گرفته که رقص را به عنوان محور اصلی این اجرا قرار دهد و بیش از ۱۵۰ رقصنده، از جمله رقصندگان حرفه‌ای که دارای معلولیت هستند، در این مراسم شرکت خواهند کرد.

با ارایه چشم‌اندازی از این مراسم، گفت: «هدف ما خلق مراسمی برای پارالمپیک است که علاوه بر جشن، پیام‌های مهم را در خود جای داده باشد. در این مراسم نمایش رقص و موسیقی که به تازگی توسط ویکتور لو ماسنه با الهام از حرکات ورزشی ساخته شده به نمایش گذاشته خواهد شد.»

این طراح رقص برای اجرای معروف خود در سال ۲۰۱۶ از «دریاچه قو» اثر پیوتر ایلیچ چایکوفسکی در اسلو به شهرت رسید، جایی که او دریاچه‌ای را روی صحنه بازسازی کرد و آن را با ۶ هزار لیتر آب پر کرد.

چطور می‌توان مراسم افتتاحیه را تماشا کرد

پاریسی‌ها و گردشگران می‌توانند از نزدیک و به صورت رایگان بخش اول این مراسم را ببینند اما علاقمندان برای دیدن بخش تشریفاتی و هنری مراسم که در میدان کنکورد و مکانی به مساحت ۴۵۰۰ متر مربع برگزار باید بلیط تهیه کنند. 

قیمت بلیط ‌‌این مراسم از ۱۵۰تا ۷۰۰ یورو متغیر است و می‌توان آن را در وب سایت رسمی فروش بلیت خریداری کرد.

کسانی که در این مراسم شرکت نمی‌کنند نیز می‌توانند آن را از طریق تلویزیون تماشا کنند.

به اینستاگارم یورونیوز فارسی بپیوندید

گفته می‌شود جکی چان، هنرپیشه افسانه‌ای رزمی کار هنگ‌کنگی، مشعل پارالمپیک را در این مراسم حمل خواهد کرد.

مشعل بازی‌های پارالمپیک روز شنبه (۲۴ اوت) در استوک مندویل، زادگاه بازی‌های پارالمپیک برافروخته شد، روز یکشنبه از طریق تونل مانش به فرانسه رسید. این مشعل توسط امانوئل اسمان، دارنده مدال شمشیربازی با ویلچر حمل شد و حالا قرار است روز چهارشنبه این هنرپیشه ۷۰ ساله آن را حمل کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روز پر مدال ورزشکاران ایرانی در بازی‌های پارالمپیک پاریس؛ ساره جوانمردی طلایی شد

عروسک‌های استیم‌پانک خیابان‌های شهر کرایووا در رومانی را تسخیر کردند

زن ۱۰۲ ساله با چتر از هواپیما پرید