NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

روز پر مدال ورزشکاران ایرانی در بازی‌های پارالمپیک پاریس؛ ساره جوانمردی طلایی شد

ساره حوانمردی، فاطمه همتی، حامد حق‌شناس و علیرضا بخت، مدال‌آوران سومین روز بازی‌های پارالمپیک برای کاروان ورزشی ایران
ساره حوانمردی، فاطمه همتی، حامد حق‌شناس و علیرضا بخت، مدال‌آوران سومین روز بازی‌های پارالمپیک برای کاروان ورزشی ایران Copyright شبکه‌های اجتماعی
Copyright شبکه‌های اجتماعی
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایران در پایان سومین روز بازی‌های پارالمپیک پاریس با کسب ۱ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز و مجموع ۷ مدال در رتبه بیست و یکم جدول مدال‌ها جای گرفت.

آگهی

ساره جوانمردی در سومین روز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس نخستین مدال طلا را برای کاروان ورزشی ایران به ارمغان آورد.

جوانمردی در ماده ۱۰ متر زنان رشته تیراندازی با تپانچه بادی با پشت سر گذاشتن رقبای مستقیم خود به همراه ورزشکاری از ترکیه به فینال این مسابقات راه یافت.

این ورزشکار زن ایرانی که پیش‌تر نیز در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو موفق به کسب ۲ طلا و ۱ برنز شده بود در فینال حریفی از کشور ترکیه را از پیش رو برداشت و با کسب ۲۳۶.۸ امتیاز عنوان نخست و مدال طلا را از آن خود کرد.

نقره فاطمه همتی در تیراندازی با کمان

فاطمه همتی، ورزشکار رشته تیراندازی با کمان ایران در بخش کامپوند زنان، دیگر نماینده کاروان این کشور بود که روز شنبه موفق به کسب مدال شد.

همتی که با برتری ۱۴۶ بر ۱۴۳ مقابل حریف بریتانیایی پا به مسابقه نهایی گذاشته بود نتیجه مسابقه در فینال را به حریف ترکیه‌ای واگذار کرد و در نهایت صاحب گردن‌آویز نقره شد.

برنزهای حق‌شناس و بخت در تکواندو

حامد حق شناس، تکواندوکار تیم پارالمپیک ایران در رقابت‌های کلاس کا-۴۴ وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم مردان، حریفی از قزاقستان را در مبارزه رده‌بندی از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

علیرضا بخت، دیگر تکواندوکار ایران در این رقابت‌ها نیز که در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم کلاس کا-۴۴ مبارزه می‌کرد با شکست حریفی از صربستان در رده بندی به مدال برنز رسید.

تساوی گل‌بالیست‌های ایرانی با تیم ملی برزیل

در سومین روز این بازی‌ها همچنین تیم گل‌بال ایران در رقابت‌های مرحله گروهی به مصاف تیم ملی برزیل رفت که این مسابقه در پایان با نتیجه تساوی ۷ بر ۷ به پایان رسید.

این مسابقه در نیمه نخست با برتری ۳ بر ۱ تیم ملی برزیل به پایان رسید اما گل‌بالیست‌های ایرانی در نیمه دوم با عملکردی بهتر موفق به برتری ۶ بر ۴ شدند تا این مسابقه در نهایت مساوی به پایان برسد.

امان‌الله پاپی که روز شنبه به نمایندگی از ایران در رشته پرتاب نیزه به میدان رفته بود از کسب مدال بازماند و با قرار گرفتن در رتبه چهارم این مسابقه به کار خود پایان داد.

ایران در پایان سومین روز بازی‌های پارالمپیک پاریس با کسب ۱ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز و مجموع ۷ مدال در رتبه بیست و یکم جدول مدال‌ها جای گرفت.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شناگر بدون دست ترکیه‌ در سودای مدال طلای پارالمپیک: مثل یک ماهی کوچک هستم؛ ماهی‌ها هم دست ندارند

مشعل بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ در دستان جکی چان 

تصاویری از تجهیزات و تسهیلات برای ورزشکاران پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس